تاریخ انتشار: پنجشنبه 11 دی 1393
10 خبر برتر پزشکی جهان در سال 2014 به نقل از سایت medicalxpress(بخش دوم)

  10 خبر برتر پزشکی جهان در سال 2014 به نقل از سایت medicalxpress(بخش دوم)

سالی که گذشت سال مهیجی در زمینه مطالعات پزشکی بود و تیم های تحقیقاتی زیادی در سراسر جهان به دنبال درک عمیق تر بدن انسان و راه های جلوگیری یا درمان بیماری های انسانی بودند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress،  برخی از این مطالعات روی فرایند پیری با جلوگیری از آن فوکوس کرده بودند و عده ای دیگر به دنبال راه هایی برای تقویت توانایی های ذاتی که از تولد با ماست، بوده اند. در زیر به چند دستاورد مهم پزشکی در سال 2014 اشاره خواهیم داشت:

 

6)کودکان هفت ساله می توانند به طور استراتژیک فکر کنند: محققین در دانشگاه مینه سوتا مطالعه ای را انجام داده اند که شامل تست هایی روی استراتژی فکری کودکان است و نشان می دهد که بچه هایی با شش و نیم سال سن در زمان بازی قادر به استفاده از استراتژی های هوشمندانه ای هستند که با بزرگسالان قابل مقایسه است. این یافته ها نشان می دهند که کودکان قادر به استفاده از تفکر بازگشتی هستند و دارای توانایی برای انجام کارهای هستند که بالغین بر مبنای انگیزه های ایجاد شده به آن ها فکر می کنند.

7) چگونه می توان بیماری های اوتوایمن را خاموش کرد: محققین در دانشگاه بریستول مطالعه ای پیشگامانه انجام داده اند که راهی را برای درمان بیماری های اوتوایمن مانند مولتیپل اسکلروزیس ارائه می دهد. آن ها در این مطالعه دریافته اند که چگونه می توان مکانیسمی را که موجب حمله  به بافت ها می شود به مکانیسمی پشتیبان تبدیل کرد.

8) کشف مارکر ژنتیکی پشت پرده بیمار های قلبی عروقی و سکته: تیمی از محققین در دانشگاه ویرجینیا اعلام کرده اند که یک واریته ژنتیکی مرتبط با افزایش خطر سکته و انواع خاص بیماری های قلبی عروقی را کشف کرده اند. این یافته ها با آنالیز ژنوم بیش از 5000 نفر بدست آمده است و منجر به یافتن مسیرهای متابولیکی شده است که نقش مهمی را در انواع بیماری ها ایفا می کنند.

9) از دست رفتن حافظه به دلیل آلزایمر می تواند برگشت داده شود: تیمی از محققین در UCLA و انستیتو Buck گزارش داده اند که 36 نکته از یک برنامه درمانی که آن ها طراحی کرده اند موجب کاهش علایم جنون در نه بیمار از 10 بیمار داوطلب این مطالعه شده است. در این مطالعه به جزئیات و برنامه اشاره داشته اند و این که چگونه این برنامه ظرف یک دوره سه تا شش ماه موجب این بهبود شده است.

10) دارویی که می تواند موجب بازگشت دیابت در جزایر پانکراسی موش شود: محققین در دانشگاه آلاباما اعلام کرده اند که آن ها تست هایی را با استفاده از داروی فشار خون verapamil انجام داده اند که نشان می دهد این دارو می تواند به طور  علایم دیابت را در جانوران ازمایشگاهی از بین ببرد. قرار است مطالعات بالینی انسانی ظرف یک سال اینده صورت گیرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه