تاریخ انتشار: شنبه 07 مرداد 1391
ناحیه پیوند دهنده بینایی و احساس در مغز کشف شد

  ناحیه پیوند دهنده بینایی و احساس در مغز کشف شد

عصب شناسان به تازگی ناحیه ای در مغز را کشف کرده اند که به گونه منحصر به فردی در زمینه میدان دید پیرامونی تخصص دارد. این ناحیه در آینده می تواند به صورت بالقوه در درمان بیماری آلزایمر و اختلال های وحشتزدگی مورد هدف قرار گیرد.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از پژوهشکده علوم شناختی، تیمی از پژوهشگران، با هدایت دکتر هسین-هائو یو و پروفسور مارسلو روسا از بخش فیزیولوژی دانشگاه موناش [ملبورن، استرالیا]، دریافتند که ناحیه ای در مغز، که پستریاتا نامیده می شود، تخصصش در ردیابی اجسامی است که با سرعت زیاد در میدان پیرامونی دید حرکت می کنند.  یافته های آنها در شماره 24 جولای مجله علمی "کارنت بیالژی" انتشار یافت.
پستریاتا در یک بخش نخستینی از قشر مخ قرار دارد.  قشر مخ لایه نازک خاکستری رنگی از سلول های عصبی واقع بر روی نیمکره مخ می باشد، که عهده دار عملکردهای پیشرفته مانند فکر کردن و پردازش اطلاعات است.
این ناحیه به تازگی کشف شده از تمامی دیگر نواحی دیداری که تاکنون توصیف شده تک است.  این ناحیه یک "خط مستقیم" ارتباطی به ناحیه هایی از مغز دارد که واکنش سریع و احساس را کنترل می کنند.
به گفته دکتر یو، شناسایی این ناحیه هنگامی رخ داد که گروه دیداری موناش بر روی ساخت چشم مصنوعی کار می کرد.  این گروه خود را وقف توسعه و ساخت چشم مصنوعی کرده است که به طور مستقیم به مغز متصل شده و تا سال 2014 بر روی اولین بیماران آزمایش شود.  بیشتر کسانی که از نارسایی دیداری و یا نابینایی رنج می برند دارای سلول های عصبی بینایی آسیب دیده هستند که رساندن علایم به مغز را متوقف ساخته است.  گروه دیداری موناش امیدوار دارد که با انتقال بی سیم و مستقیم علایم به یک پیوندی در مغز درجه ای از بینایی را به این بیماران بازگرداند.

متخصصان می گویند که این کشف تازه می تواند به درمان های بهتری برای اختلال های وحشتزدگی با هراس از مکان های باز منجر شده، ضمن آن که دارای این امکان بالقوه نیز هست که به دیگر درمان های پزشکی، شامل آلزایمر، نیز گسترش یابد. 
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه