تاریخ انتشار: جمعه 29 اسفند 1393
Hemin با تقویت پروتئین ها، بازسازی مورفولوژی و عملکرد آدیپوسیت ها را بهبود می بخشد

  Hemin با تقویت پروتئین ها، بازسازی مورفولوژی و عملکرد آدیپوسیت ها را بهبود می بخشد

محققین در دانشگاه Saskatchewan کانادا نشان داده اند که تنظیم هِم- اکسیژناز با hemin عملکرد و مورفولوژی آدیپوسیت های پری کاردیال(دور قلبی) را بهبود می بخشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress،  این فرایند به وسیله تقویت بیان پروتئین های ترمیمی و بازسازی مانند بتا-کتنین، Oct3/4، Pax2 و هم چنین مارکر سلول های پیش ساز/ بنیادی cKit اتفاق می افتد و در حالی است که همزمان عوامل التهابی/ اکسیداتیو را کاهش می دهد و پروفیبروتیک/ ماتریکس خارج سلولی را سرکوب می کند و بازآرایی پروتئین ها اتفاق می افتد. آدیپوسیت ها احشایی شبیه چربی دور قلبی با مقاومت انسولینی و بیماری های قلبی مرتبط هستند و این یکی از دلایل اصلی اختلالات قلبی در افراد چاق است. با توجه به نزدیکی آناتومیکی و عملکردی به جریان کرونری، چربی دور قلبی می تواند منجر به التهاب عضلات قلبی، هایپر تروفی بطن چپ و بیماری شریان کرونری از طریق مکانیسم های پاراکراینی می شود که شامل افزایش تولید سیتوکین های التهابی، گونه های اکسیژن آزاد و سایر فاکتورهای آتروژنیک است.

این یافته ها در مدل های موشی آزمایشگاهی با ویژگی های چاقی، هایپرگلیسریدی، هایپرکلسترولی، مقاومت انسولینی، دیس لیپیدی و چربی دور قلبی شدید تایید شد که همه این علایم، دلایل اصلی نارسایی قلبی و اختلالات قلبی در بیماران چاق است. این محققین نقش حفاظتی هِم- اکسیژناز را در چاقی و اختلالات متابولیکی مربوطه نشان داده اند. پدیده چاقی و اختلالات متابولیکی قلبی مرتبط با آن یکی از چالش های بزرگ موجود در نظام سلامت جهانی است که هزینه های جانی و مالی فراوانی را به فرد و جامعه تحمیل می کند. استراتژی های مهاری مانند داروهای درمانی جدید مورد نیاز است. این مطالعه نشان می دهد که درمان با القا کننده هِم- اکسیژناز به نام hemin هایپر گلیسمی و هایپر کاسترول را سرکوب می کند و چربی دور قلبی را کاهش می دهد، هایپرتروفی آدیپوسیت دور قلبی را کاهش می دهد، استرس های التهابی و  اکسیداتیو آدیپوسیتی را تقلیل می دهد، سطوح اضافی ماتریکس خارج سلولی پروفیبروتیک را کاهش می دهد، در حالی که همزمان هِم- اکسیژناز، سلول های پیش ساز و بنیادی و پروتئین های مسئول بازسازی بافت چربی دور قلبی را تقویت می کند. نتایج پیشنهاد می کند که موادی که هِم- اکسیژناز را تقویت می کنند می تواند برای طراحی درمان های جدید علیه اختلالات قلبی ناشی از چربی اضافی مفید باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه