تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 دی 1394
رویان از بزرگترین مراکز درمان ناباروری دنیا/تولد بیش از 25 هزار نوزاد

  رویان از بزرگترین مراکز درمان ناباروری دنیا/تولد بیش از 25 هزار نوزاد

رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، رویان را از بزرگترین مراکز درمان ناباروری در دنیا دانست و گفت: تاکنون بیش از 25 هزار نوزاد با بهره گیری از روش های کمک باروری این پژوهشگاه متولد شده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، پژوهشگاه رویان با هدف ارائه خدمات درمانی به زوج های نابارور و پژوهش و آموزش در زمینه علوم باروری و ناباروری با تلاش دکتر سعید کاظمی آشتیانی و گروهی از پژوهشگران در سال ۱۳۷۰ تأسیس شد.
تولد اولین کودک حاصل از روش باروری آزمایشگاهی IVF در تهران در سال 1371، تولد اولین کودک حاصل از روش میکرواینجکشن ICSI در کشور در سال 1373 و تولد اولین کودک حاصل از روش تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی جنین (PGD) در ایران در سال 1383 از جمله موفقیت هایی است که این پژوهشگاه در زمینه خدمات درمان ناباروری به دست آورده است.
به گزارش ایرنا، دکتر حمید گورابی اظهار کرد: از نخستین روزهای فعالیت پژوهشگاه رویان، درمان ناباروری را با جدیت پیگیری کردیم و با همت و تلاش محققان به موفقیت های خوبی دست یافتیم.
وی با اشاره به اینکه موفقیت درمان در این مجموعه بین 35 تا 40 درصد است، اظهار کرد: محققان متعهد و متخصص این مجموعه با تمام توان و ظرفیت در تلاش هستند تا خدمات درمانی مطلوب را به بیماران ارائه کنند.
گورابی به انجام سالانه تعداد سیکل (اقدام نهائی که برای یک بیمار نابارور در سطح آزمایشگاه انجام می گیرد) درمان ناباروری در این مجموعه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سالانه بیش از 6 هزار سیکل در این پژوهشگاه صورت می گیرد.
رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی بیان کرد: در برخی کشورهای اروپایی که تعداد مراکز درمان ناباروری بین 10 تا 15 مورد است، در مجموع تقریبا همین آمار سالانه سیکل را دارند که این موضوع نشان دهنده فعالیت مناسب پژوهشگاه رویان در این زمینه است.
وی به فعالیت های آینده این پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا این مجموعه به عنوان قطب علم و فناوری در منطقه و جهان شناخته شود و برای تحقق این موضوع برنامه ریزی هایی نیز انجام شده است.
گورابی اظهار کرد: با توجه به وجود نیروهای متفکر و نوآور و دانشمندان برجسته در این پژوهشگاه که همواره مراکز علمی دنیا علاقمند به جذب آنها هستند، تحقق این هدف نزدیک تر خواهد شد. 
وی به تعداد مراکز درمان ناباروری در کشور اشاره کرد و گفت: بیش از 70 مرکز درمان ناباروری در کشور راه اندازی شده است که مشغول ارائه خدمات به بیماران هستند.
توسعه تحقیقات در زمینه ناباروری، تولید، تکثیر و انجماد سلول های بنیادی جنینی و اجرای نخستین طرح همانندسازی حیوانات در خاورمیانه از جمله فعالیت های علمی پژوهشگاه رویان است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه