تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 خرداد 1395
سلول های بنیادی علایم پارکینسون را کاهش می دهند

  سلول های بنیادی علایم پارکینسون را کاهش می دهند

محققین ژاپنی توانسته اند با پیوند سلول های عصبی مشتق از سلول های بنیادی جنینی به مغز میمون های مدل برای پارکینسون، علایم این بیماری را در آن ها کاهش داده اند. این موفقیت اولین بار است که در مورد پریمات ها گزارش می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، در این مطالعه که در دانشگاه کیوتو انجام شده است، بعد از پیوند پیوند سلول های بنیادی،میمون ها که به دلیل ابتلا به پارکینسون تقریبا قادر به حرکت نبودند، نشانه هایی از بهبودی را نشان دادند، به نحوی که قادر به راه رفتن بدون نیاز به کمک بودند. در این مطالعه، دکتر تاکاهاشی و همکارانشان از سلول های بنیادی جنینی برای کشت توده سلولی استفاده کردند که بیش از 35 درصد آن را سلول هایی تشکیل می دادند که نورون های تولید کننده دوپامین بودند. این نورون ها به چهار میمون پیوند شد و شرایط آن ها برای یک دوره یک ساله تحت نظر قرار گرفته شد. نتایج نشان داد که بعد از شش ماه، میزان لرزش اندام های حرکتی در این میمون ها کاهش یافت. این میمون ها قبل از پیوند تقریبا به صورت بی حرکت درون قفس هایشان می افتادند اما بعد از پیوند علایم حرکتی آن ها بهبود یافت و آن ها توانستند گهگاهی به اختیار خودشان در قفس شروع به راه رفتن کنند. این نشان می دهد ه سلول های عصبی طبیعی درون مغز آن ها تولید شده است. این یافته ها نشان می دهد که زمینه استفاده بالینی از سلول های بنیادی جنینی و سلول درمانی برای درمان بیماری پارکینسون در انسان نیز وجود دارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
شنبه, 26 تیر,1395

پزشک مشاور

رها@: <br />با سلام <br />درحال حاضر سلول های بنیادی که برای این بیماری به کار می رود و در حال بررسی در فاز های کلینیکال است ،جهت کنترل پیشرفت بیماری و تعدیل سیستم ایمنی به کار می روند و جنبه درمان کامل بیماری را ندارند.ولی تحقیقات برای مدل سازی این بیماری جهت درمان به تازگی شروع شده است.

شنبه, 05 تیر,1395

رها

با سلام و ارزوی قبولی طاعات ، ببخشید در مورد سلول درمانی بیماری کلیه پلی کیستیک و استفاده از سلول بنیادی برای جلوگیری از رد پیوند کلیه تحقیقات به چه مرحله ای رسیده؟ چند سال طول میکشه تا کاربردی شود؟سپاس فراوان.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه