تاریخ انتشار: شنبه 19 تیر 1395
کنترل کیفی سلول های بنیادی

  کنترل کیفی سلول های بنیادی

چهار انستیتو در ژاپن خبر از همکاری مشترک برای درمان دژنراسیون ماکولای وابسته به سن با استفاده از سلول های بنیادی ذخیره شده داده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازwxvu.org، محققین سلول های بنیادی را از اهدا کنندگان خواهند گرفت و آن ها را به 20 بیمار مبتلا به دژنراسیون ماکولای وابسته به سن ایمپلنت خواهند کرد. در بخشی از مطالعه نیز از سلول های خود بیماران استفاده خواهد شد.

در سال 2014 اولین بار انستیتو تحقیقاتی Ripken‌در ژاپن برای اولین بار سلول های بنیادی پرتوان القایی مشتق از خود بیماران را به بافت شبکیه بیماران پیوند کرد. اما این عمل بسیار هزینه بر بود و بیش از 931000 دلار هزینه در پی داشت. اما در این مطالعه تحقیقاتی جدید این انستیتوهای تحقیقاتی در صدد هستند تا با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی که کیفیت آن ها مورد تایید قرار گرفته و ذخیره شده اند به درمان این بیماری بپردازند. این مطالعه از آن جایی اهمیت دارد که اخیرا مطالعه ای در آمریکا نشان داده است که 30 درصد سلول های iPS تولیدی کارایی لازم برای بالین را ندارند. از طرف دیگر استفاده از سلول هایی که از پیش کیفیت آنها تایید شده و مورد ذخیره سازی قرار گرفته است، هزینه های مربوط به آماده سازی این سلول ها برای ایمپلنت را کاهش خواهد داد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه