تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 26 مرداد 1395
چگونه سیستم ایمنی قوی تری را مهندسی کنیم

  چگونه سیستم ایمنی قوی تری را مهندسی کنیم

با استفاده از یک ایده مهندسی، محققین انستیتو گلدستون یک اسلحه بالقوه علیه التهاب و اختلالات اتوایمن را بهبود بخشیده اند. کار آن ها می تواند روزی برای بیمارانی که از بیماری روده التهابی و یا مشکلات رد پیوند رنج می برند کارایی داشته باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، سلول های استرومایی مزانشیمی(MSCs) در مغز استخوان قرار داشته و پروتئین های ضد التهابی را ترشح می کنند که می تواند سیستم ایمنی را تنظیم کند. بیش از 500 مطالعه بالینی سعی براین داشته اند که از این سلول ها برای مبارزه با بیماری های التهابی استفاده کنند اما بسیاری از آن ها با شکست مواجه شده اند.

محققین تصور می کنند که این شکست ممکن است به این دلیل باشد که سلول های بنیادی مزانشیمی برای شروع کار خود نیازمند پروتئین های پیش التهابی هستند تا اثرات سرکوب کنندگی ایمنی شان را نشان دهند. برخی از مطالعات سعی کرده اند که قبل از تزریق سلول های بنیادی مزانشیمی به بیمار، آن ها را درون حمامی از مواد شیمیایی پیش التهابی قرار دهند. با این حال، اثرات کوتاه مدت بودند و بعد از چند روز خاموش می شوند. در این مطالعه جدید، محققین خود سلول های بنیادی مزانشیمی را مهندسی کرده اند تا تضمین کنند که این سلول ها فعالیت دائمی خواهند داشت و می توانند براحتی پاسخ ایمنی را برای مدت طویل تری تعدیل کنند. آنها ذرات بسیار کوچک قندی را مهندسی کرده اند که با پروتئین های پیش التهابی بارگیری شده و به وسط کلاسترهای سلول های بنیادی مزانشیمی می چسبند. این ذرات، به آهستگی و با یک دوز ثابت سیگنال التهابی را به سلول ها منتقل می کنند. این روش میزان پروتئین های ضد التهابی تولیدی بوسیله سلول های بنیادی مزانشیمی را افزایش می دهد و منجر به سرکوب سلول های ایمنی می شود. به طور خلاصه این بسته سلول –پروتئین بهتر از سایر درمان ها عمل می کند. این مطالعه نشان می دهد که زیست مهندسی می تواند به طور بالقوه ای توانایی های ضد التهابی و درمانی سلول  های بنیادی مزانشیمی را بهبود ببخشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه