تاریخ انتشار: دوشنبه 08 شهریور 1395
موفقیت در غربالگری سلول های سرطانی موجب پیشرفت در درمان های خصوصی لوکمیای کودکان می شود

  موفقیت در غربالگری سلول های سرطانی موجب پیشرفت در درمان های خصوصی لوکمیای کودکان می شود

محققین در دانشگاه نیوکاسل توانسته اند به درستی پیش بینی کنند که چگونه کودکانی که بعد از درمان برای لوکمیا، مجددا دچار عود بیماری می شوند، می توانند به درمان های دیگر پاسخ دهند. این مطالعه به پزشکان اجازه می دهد که پروفایل ژنتیکی سلول های سرطانی را برای انجام درمان های خصوصی آنالیز کنند. این امر می تواند موجب بقای بیشتر بیماران شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، به لطف این مطالعه، بیش از 90 درصد کودک مبتلا به لوکمیای لنفوبلاستیک حاد شناسایی شدند و مورد تیمارهای بلند مدت قرار گرفتند. این تشخیص برای کودکانی که بیماری شان مجددا عود کرده بود ضعیف تر بود اما با این حال، این امر منجر به این شد که 60 درصد کودکان بیش از 5 سال بقا داشته باشند.

اشتباهات ژنتیکی در سلول های سفید خونی در حال تکوین منجر به رشد لوکمیا می شود. در این میان نوع این اشتباهات و ترکیب آن ها با سایر اشتباهات ژنتیکی می تواند به پاسخ دهی کودک به درمان های اولیه تاثیر گذار باشد و نشان دهد که کودک چقدر برای بقا شانس دارد.

محققین دانشگاه نیوکاسل سلول های لوکمیایی مربوط به 427 کودک تیمار شده برای لوکمیای لنفوبلاستیک حاد بین سال های 2003 تا 2013 را مورد آنالیز قرار دادند. آن ها از تست های ژنتیکی مختلفی مانند FISH برای شناسایی سلول های سرطانی استفاده کردند. این تکنیک به محققین اجازه می دهد که تغییرات ژنتیکی خاص را زیر میکروسکوپ مشاهده کنند. آن ها نشان داده اند که استفاده از پیوند سلول های بنیادی برای بیمارانی که یک شیمی درمانی ملایمی را پشت سر گذاشته اند می تواند به بقای هر چه بیشتر بیماران کمک کند. این محققین گروه بزرگی از کودکان را شناسایی کرده اند که کمتر در خطر اشتباهات ژنتیکی قرار داند. زمانی که این کودکان ریسک فاکتورهای بالینی مانند نشان دادن اولین علایم بهبودی در دراز مدت را نشان دادند، پاسخ آن ها به شیمی درمانی های استاندارد بسیار خوب بود و آن ها به خوبی به پیوند سلول های بنیادی جواب دادند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه