تاریخ انتشار: چهارشنبه 03 آذر 1395
داروی آزمایشگاهی که در درمان بیماری آلزایمر امیدوارکننده نشان داده است

  داروی آزمایشگاهی که در درمان بیماری آلزایمر امیدوارکننده نشان داده است

در مطالعه ای جدید برای درمان آلزایمر، از دارویی آزمایشگاهی استفاده شده است که توانسته است التهاب را مهار کرده و تجمعات پروتئینی غیر طبیعی مربوط بیماری را از مغز بردارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مشخصه اصلی بیماری آلزایمر تکوین تجمعات یا کلامپ های پروتئینی غیر طبیعی تحت عنوان پلاک های آمیلوئیدی و دسته جات فیبری درهم و برهم در مغز است. این تغییرات منجر به التهاب مغزی و آسیب به نورون ها می شود. این آسیب های پیش رونده منجر به از دست رفتن حافظه، گیجی و زوال عقل می شوند. به نظر می رسد که داروی جدید NTRX-07 بتواند التهاب مغزی را کاهش دهد و نورون های پشتیبان و سلول های بازسازی کننده مغزی را حفظ کند. این داروی جدید که مکانیسم متفاوت تری را در مقایسه با داروهای موجود برای آلزایمر انتخاب می کند، موجب کاهش التهاب می شود و دلایل بیماری را هدف قرار می دهد(نه علایم آن).

در مطالعات موشی که این محققین انجام دادند، دریافتند که التهابی که در پاسخ به بیماری ایجاد می شود، سلول های میکروگلیالی مغزی را تحت تاثیر قرار می دهد که در برداشتن پلاک آمیلوئیدی نقش دارند. زمانی که این پلاک ها در مغز تجمع پیدا کنند و میکروگلیاها نتوانند آنها را بردارند، التهاب مغزی ایجاد شده و به نورون ها آسیب می رسد و در نتیجه توانایی شناختی کاهش پیدا می کند. سلول های میکروگلیالی دارای گیرنده های سطحی به نام CB2 هستند که زمانی که فعال می شوند می توانند پاسخ های ضد التهابی را ایجاد کنند. داروی NTRX-07 گیرنده های CB2 را هدف قرار داده و منجر به کاهش التهاب و مهار آسیب به بافت مغزی می شود.  از دیگر مزایای این دارو افزایش سطح Sox2 است که به سلول های جدید مغزی کمک می کنند از مغز در برابر بیماری آلزایمر محافظت کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه