تاریخ انتشار: یکشنبه 19 دی 1395
تحقیقات در زمینه تولید بافت ها و اندام های جایگزین برای سربازان آسیب دیده در میدان های جنگ

  تحقیقات در زمینه تولید بافت ها و اندام های جایگزین برای سربازان آسیب دیده در میدان های جنگ

وزارت دفاع آمریکا بودجه ای 80 میلیون دلاری را برای ایجاد یک انستیتو تولید و تحقیقات زیستی در منچستر انگلستان تصویب کرده است تا به موجب آن راهی را برای ایجاد اندام ها و بافت های پیوندی برای سربازان آمریکایی آسیب دیده و سایر بیماران پیدا کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، چند روز پیش با حمایت چند تن از نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه آمریکا بودجه ای 80 میلیون دلاری و پنج ساله برای ایجاد یک انستیتو تحقیقاتی در منچستر تصویب شد. این نمایندگان پرداختن به این مقوله و یا زمینه علمی را ماموریتی بزرگ برای کمک به سربازانی می دانند که جان خود را به خطر می اندازند.

این مرکز تحقیقاتی و تولید که در همشایر منچستر ایجاد خواهد شد تحت سرپرستی محققین DEKA خواهد بود و علاوه برای مزایایی پزشمی و بازساختی، زمینه کار و تحقیق را برای بسیاری از فارغ التحصیلان رشته های فعال در این زمینه فراهم می کند. بانیان این موسسه، هدف نهایی را ایجاد سلول های ترمیم کنننده و جایگزین برای بافت ها و اندام های آسیب دیده می دانند تا بتوانند به سربازانی که به هر دلیل طی حوادث جنگی دچار آسیب، سوختگی و قطع عضو شده اند کمک کنند. دکتر جیمز وینشتین سرپرست تیم تحقیقاتی که قرار است در این مرکز شروع به کار کنند، بر این باور است که به لطف تلاش های این مرکز، محققین قادر خواهند بود بسیاری از بافت ها را روی سازه های طراحی شده ایجاد کنند که ظرف پنج سال آینده قابل پیوند به بیماران نیز خواهد بود. این امر برای سربازانی که دچار قطع عضو و اندام شده اند بسیار مهم خواهد بود که بتوانند به لطف سلول های بنیادی و پرینت سه بعدی، اندام های از دست داده شان را جایگزین کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه