تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 مرداد 1396
افت شدید سطح اسپرم در مردان: یک واقعیت

  افت شدید سطح اسپرم در مردان: یک واقعیت

شمار اسپرم در آمریکای شمالی، اروپا، استرالیا و نیوزیلند بین سال های 1973 تا 2011، 50 تا 60 درصد کاهش یافته است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، در مطالعه ای که در دانشگاه Hebrew صورت گرفته است، محققین تعداد اسپرم   42935 مرد را مورد آنالیز قرار دادند و مشاهده کردند که هیچ کاهش اسپرمی در مردان آسیایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی مشاهده نشده است هر چند در دست یابی به اطلاعات در این نواحی محدودیت هایی وجود دارد.

به طور کلی، این گزارش بسیار نگران کننده که با روشی سیستمیک صورت گرفته است با محدودیت هایی مانند روش های جمع آوری داده مواجه بوده است. در حقیقت داده های مربوط به شمار اسپرم اگر به نتیجه ای منطقی برسند، شاید نشان دهد که تا سال 2060، مشکلات تولید مثلی مردان یکی از نگرانی های بزرگ جامعه بشری باشد. در حال حاضر منطقی ترین توضیح در مورد این کاهش توان تولید مثلی مردان، تغییرات محیطی است. مطالعات اخیر نشان داده است که جنین های مذکر شدیدا به آلاینده ها حساس هستند و تغییراتی که در مراحل اولیه زندگی اتفاق می افتد ممکن است اثرات جبران ناپذیری در سنین بلوغ داشته باشند. اما چه کار باید انجام داد؟

 ساده ترین جواب این است که ما نیاز به مطالعات بیشتری داریم که که دریابیم دلیل این کاهش تعداد اسپرم چیست. جا برای تاسف خوردن در مورد این واقعه در حال شکل گیری نیست و باید هر چه زودتر به راه حلی برای حل این معضل رسید.

مطالعات گسترده نشان داده است که در مورد این کاهش اسپرم، تفاوت های جغرافیایی وجود دارد و نقش تعیین کننده های جغرافیایی در این زمینه بسیار مهم است(مانند تفاوت های ژنتیکی یا قرار گرفتن در معرض آلاینده ها). با شناسایی این تعیین کننده ها می توان به ارزیابی استراتژی های درمانی پرداخت که عوارض منفی محدودی دارند. در حال حاضر بهترین راهکار، پیشگیری از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مانند بیس فنول A‌است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه