تاریخ انتشار: پنجشنبه 26 مرداد 1396
سلول های سیستم ایمنی ما چگونه بازبرنامه ریزی می شوند

  سلول های سیستم ایمنی ما چگونه بازبرنامه ریزی می شوند

زمانی که سیستم ایمنی به دلیلی مانند فعال شدن بیش از حد یا سرکوب شدن عملکرد سلول هایش دچار عدم توازن می شود، می تواند منجر به طیف وسیعی از بیماری ها از پسوریازیس تا سرطان شود. محققین براین باورند که با دستکاری عملکرد سلول های ایمنی خاص موسوم به سلول های T می تواند به احیای تعادل سیستم ایمنی و ایجاد درمان های جدید کمک کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، محققین انستیتو گلدستون برای اولین روشی را برای بازبرنامه ریزی سلول های T‌خاص نشان داده اند. به طور دقیق تر آن ها کشف کرده اند که چگونه سلول های پیش التهابی که منجر به افزایش فعالیت سیستم ایمنی می شوند را به سلول های ضد التهابی بازبرنامه ریزی کنند که این سیستم را سرکوب می کنند، و برعکس.

در این مطالعه آن ها به بررسی دو نوع سلول به نام سلولT افکتور و سلول T تنظیمی پرداخته اند. سلول های T افکتور،‌سیستم ایمنی ما را برای مبارزه با پاتوژن های مختلف فعال می کنند و سلول های T تنظیمی به کنترل سیستم ایمنی ما کمک می کنند و مانع از حمله کردن این سیستم به سلول های سالم بدن می شوند.

این محققین ریز مولکول دارویی را شناسایی کرده اند که می تواند با موفقیت سلول های T افکتور را به سلول های T تنظیمی تبدیل کند. این ریز مولکول روی مکانیسم متابولیکی اثر می گذارد که منجر به تبدیل شدن این سلول ها به یکدیگر می شود. این رویکرد جدید برای بازبرنامه ریزی سلول های T می تواند منجر به کاربردهای پزشکی متعدد شود. برای مثال در بیماری های اتوایمن، سلول های T افکتور به طور گسترده ای فعال می شوند و منجر به آسیب رساندن به بدن می شود. تبدیل این سلول ها به سلول های T تنظیمی می تواند به کاهش فعالیت بیش از حد و برگشتن تعادل به سیستم ایمنی کمک کند و بنابراین ریشه بیماری را درمان کند. علاوه براین، این مطالعه می تواند منجر به بهبود درمان هایی شود که از سلول های بنیادی استفاده می کنند. حداقل از نظر تئوری، سلول های T تنظیمی می توانند تحمل ایمنی را افزایش داده و مانع از رد سلول های پیوند شده شود. از طرف دیگر در بسیاری از سرطان ها کنترل سلول های T تنظیمی برای سرکوب سیستم ایمنی منجر به ایجاد محیطی می شود که تومورها می توانند بدون شناسایی شدن، رشد کنند. در چنین مواردی یافته های این مطالعه می تواند منجر به تبدیل شدن سلول های T تنظیمی به سلول های T افکتور و تقویت سیستم ایمنی برای تشخیص بهتر و تخریب سلول های سرطانی شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه