تاریخ انتشار: شنبه 14 اردیبهشت 1392
سامان؛ نابغه ایرانی عضو بانک خون بندناف رویان

  سامان؛ نابغه ایرانی عضو بانک خون بندناف رویان

سامان صفدریان سه سال و نیمه و دارای استعداد و قابلیت های قابل توجه ای است که او را از همسالانش متمایز کرده است.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان، سامان صفدریان از اعضای بانک خون بندناف رویان است. وی از سه ماهگی علائم نبوغ خود را نشان داده است.

مادرش خانم سهیلا قطبی درباره پسرش می گوید: سامان سه ماهه که بود برای شیرخوردن گریه نمی کرد بلکه با چشم و اشاره من را متوجه گرسنگی خود می کرد. شش ماهگی نیز رنگ ها را تشخیص می داد و وقتی منزل اقوام بودیم می توانست کفش های با رنگ مشابه را کنار هم جفت کند و به صاحبش بدهد.

به گفته مادرش، این کودک در زمانی که دو ساله بود کلمات فارسی را در کمتر از 15 روز به خوبی فراگرفت و اعداد را به فاصله زمانی 200 کیلومتر از تهران تا چالوس یادگرفت و از عدد یک تا پنجاه فارسی و انگلیسی، حروف الفبای فارسی و انگلیسی را به خوبی می داند و حتی قادر است روزنامه بخواند.

سامان همچنین می تواند اعدا یک تا 10 را با همدیگر جمع کند و حدود 1000 کلمه انگلیسی را می داند.

این نابغه کوچک چپ دست است اما با دست راست نیز می تواند بنویسد.

خانم قطبی درباره تغذیه مادران در دوران بارداری و تاثیر آن بر هوش کودک می گوید: تغذیه مادر تاثیر مستقیمی بر روی جنین دارد و باید در دوران بارداری به مناطقی رفت که از آب و هوای سالم برخوردارند. مصرف میوه های تازه را نباید فراموش کنند و خاویار نیز در بالابردن توان ذهنی و جسمی جنین بسیار موثر است.

وی درباره ذخیره سازی خون بندناف فرزندش نیز گفت: برای ذخیره سازی خون بندناف سامان از دفتر نمایندگی ساری اقدام کردم و زایمان به صورت طبیعی در بیمارستان چالوس انجام شد که با هماهنگی پزشک متخصص زایمان و کارشناس خونگیر فرآیند خونگیری از بندناف انجام و سلول های بنیادی پسرم با موفقیت ذخیره سازی شد.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه