تاریخ انتشار: دوشنبه 03 اردیبهشت 1397
اثر سفرهای فضایی روی تکوین و پیام رسانی سلول های پیش ساز قلبی عروقی

  اثر سفرهای فضایی روی تکوین و پیام رسانی سلول های پیش ساز قلبی عروقی

مطالعه ای جدید در مورد اثر سفرهای فضایی روی تکوین سلول های قلبی، تغییراتی را در پیام رسانی کلسیم نشان داده است که می تواند برای ایجاد درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی برای درمان قلب مورد استفاده قرار گیرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، اثر فاکتورهای شبیه سازی شده محیطی و هم چنین عدم جاذبه در ایستگاه های بین المللی فضایی روی تکوین سلول های پیش ساز قلبی عروقی و پیام رسانی سلولی در شماره جدید مجله  Stem Cells and Development  گزارش شده است. در این مطالعه که تحت عنوان" Spaceflight Activates Protein Kinase C Alpha Signaling and Modifies the Developmental Stage of Human Neonatal Cardiovascular Progenitor Cells " به چاپ رسیده است، دکتر بیائو و همکارانش تغییرات مولکولی مشاهده شده طی شرایط عدم جاذبه را در شرایط جاذبه طبیعی مدل سازی کرده و کاربردهای پاسخ های سلولی سازشی را برای تقویت پتانسیل سلول های پیش ساز قلبی عروقی در طب بازساختی مورد بحث قرار داده اند.

در این مطالعه که جزئیات بیشتری از آن را در روزهای آینده بیان خواهیم کرد، محققین پیشرفت های اخیر در زمینه طراحی آزمایش ها روی زمین و در فضا را با یکدیگر ترکیب کرده و اطلاعاتی را در مورد ارائه راهکارهای درمانی یا داروها برای بیماری های قلبی عروقی در فضا یا روی زمین ارائه کرده اند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه