تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 اردیبهشت 1397
سلول درمانی های جدید ممکن است پارادایم های موجود برای درمان نارسایی های قلبی را متحول کند

  سلول درمانی های جدید ممکن است پارادایم های موجود برای درمان نارسایی های قلبی را متحول کند

در انستیتو MedStar Heart & Vascular یک کارآزمایی بالینی برای تعیین این که یا سلول درمانی های جدید عملکرد قلبی بیماران مبتلا به نارسایی قلبی را بهبود می بخشند یا خیر در دست انجام است. این انستیتو در استفاده از سلول های بنیادی در طب بازساختی پیشگام است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، در این مطالعه محققین از سلول های بنیادی مزانشیمی تجاری تولید شده بوسیله Stemedica استفاده خواهد کرد. هدف این مطالعه بهبود شرایط بیماران مبتلا به نارسایی های قلبی و بیمارانی است که از دستگاه های کمک بطنی (LVADs) استفاده می کنند.

محققین انستیتو MedStar Heart & Vascular به مطالعه دلایل تخریب پیشرونده عملکرد قلبی پرداخته اند که بیماران مبتلا به نارسایی قلبی با گذشت زمان آن را تجربه می کنند و هم چنین نقش درمانی بالقوه سلول های بنیادی را مورد مطالعه قرار دادند. آن ها شواهد قویی ارائه کرده اند که یکی از مکانیسم های اصلی منجر به عملکرد نامناسب پیشرونده میوکاردی در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی را وجود التهاب دائمی و نامناسب دانسته است. در این میان یک حقیقت موجود این است که سلول های بنیادی مزانشیمی اثرات ضد التهابی قابل توجهی دارند. در این مطالعه دکتر اپستین و همکارانش با استفاده از مدل های موشی حمله قلبی و نارسایی قلبی نشان دادند که تجویز درون سیاهرگی سلول های بنیادی مزانشیمی منجر به بهبودی قابل توجه عملکرد قلبی می شود. این مطالعه در صورت موفقیت آمیز بودن، می تواند منجر به کارآزمایی های بالینی شود که پتانسیل تغییر استراتژی های درمانی بیماران نیازمند LVAD را دارند و می توانند علایم و عواقب آن ها را به طور قابل توجهی بهبود ببخشند.

تقریبا شش میلیون آمریکایی به نارسایی قلبی مبتلا هستند و سالانه 650 هزار مورد به این آمار اضافه می شود. سالانه 200 تا 250 هزار نفر از این بیماران نیازمند پیوند قلبی می شوند اما اهدا کننده های اندکی برای آن ها وجود دارد و به همین دلیل استفاده از LVADها روز به روز در حال افزایش است. LVAD، یک پمپ کوچک است که به گردش جریان خون به صورت موثر در بدن بیماران کمک می کند. استفاده از این پمپ ها در تسکین علایم و بهبود طول عمر بیماران بسیار موثر است اما مشکلات زیادی نیز برای بیماران ایجاد می کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه