تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 مهر 1397
سلول های بنیادی خون بند ناف انسانی بی خطر، قابل تحمل و موثر

  سلول های بنیادی خون بند ناف انسانی بی خطر، قابل تحمل و موثر

در حالی که ایجاد درمان های دارویی برای برخی بیماران که از آرتریت روماتوئید مزمن، سیستمیک و التهابی رنج می برند، نتایج بالینی مناسبی را ارائه کرده اند، هزینه ها و عوارض جانبی مربوطه موجب شده است که محققین بدنبال گزینه های درمانی جدید، بی خطر و موثرتر باشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، محققین کره ای در مرکز پزشکی بورامای با علم به این که سلول های بنیادی مزانشیمی می توانند درمان موثری برای آرتریت روماتوئید باشند، سعی کردند از پتانسیل سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از خون بند ناف انسانی برای تسکین التهاب آرتریت استفاده کنند.

در این راستا دکتر پارک و همکارانش برای اولین بار سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از خون بند ناف انسانی را به بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید تزریق کردند و نتایج حاصل حاکی از بی خطر بودن، قابل تحمل بودن و کارایی بالقوه این سلول های بنیادی بود. ارزیابی های صورت گرفته نشان داده است که استفاده از این سلول های بنیادی هیچ گونه عوارض جانبی ایجاد نمی کند و بیماران می توانند تا دوز 100 میلیون سلول را بدون این که سمیت یا عوارض جانبی ایجاد شود، تحمل کنند. تزریق این سلول های بنیادی مشتق از خون بند ناف موجب کاهش قابل ملاحظه و معنادار سیتوکین های التهابی شد.

به طور کلی این مطالعه حاکی از بی خطر بودن، قابل تحمل بودن و کارایی تزریق سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از خون بند ناف برای بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه