تاریخ انتشار: چهارشنبه 07 آذر 1397
کشف دارویی جدید برای متوقف کردن پراکنش سرطان مغز

  کشف دارویی جدید برای متوقف کردن پراکنش سرطان مغز

بخش اعظم بافت های بدن ما را مایعات تشکیل می دهند که پیرامون سلول ها حرکت می کنند و برای عملکرد طبیعی بدن ضروری هستند. اما در برخی مواد این مایعات بیش از این که مفید باشند، مضر هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در بیمارانی که مبتلا به گلیوبلاستوما هستند، این مایع فشار بیشتری دارد و همین امر موجب حرکت سریع تر آن می شود و در نتیجه سلول های سرطانی را مجبور به پراکنده شدن می کند. محققین بر این باورند که یک درمان سرطانی که دارویی را به طور مستقیم و بوسیله یک کاتتر به درون تومور وارد می کند می تواند حتی این جریان مایع را سریع تر نیز بکند.

تیمی از محققین در دانشگاه ویرجینیا به سرپرستی دکتر جنیفر مانسون راه حلی را برای متوقف کردن این پراکنش ناخواسته سلول های سرطانی یافته اند. آن ها دارویی را کشف کرده اند که می تواند پاسخ دهی سلول های سرطانی به جریان مایعات را بلوک کند. در این مطالعه که روی  موش های مدل شده برای گلیوبلاستوماها صورت گرفت، مانسون و همکارانش به منظور بلوک کردن جریان سریع مایعات و پراکنش سلول های سرطانی از دارویی به نام AMD3100 استفاده کردند که پیش از این در بالین مورد استفاده قرار گرفته بود. آن ها مشاهده کردند که استفاده از این دارو موجب می شود که پاسخ سلول های سرطانی و بویژه سلول های بنیادی سرطانی به فشار و حرکت سریع مایع بینابینی موجود در مغز بلوک شود و در نتیجه مهاجرت و متاستاز این سلول های سرطانی به سایر نقاط مغز کاهش یابد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه