تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 آذر 1397
مواضع قانونی و اخلاقی در مورد جنین ها و تخمک های از دست رفته در آزمایشگاه

  مواضع قانونی و اخلاقی در مورد جنین ها و تخمک های از دست رفته در آزمایشگاه

سوم مارس 2018 بود که یک تانک ذخیره ازت مایع در مرکز باروری بیمارستان دانشگاه کلیولند با مشکل مواجه شد و طبق ادعای دکتر الی آداشی از محققین دانشگاه براون که این حادثه را یک حادثه تراژیک توصیف کرد که بیش از 950 بیمار، بیش از 4 هزار تخمک و جنین فریز شده شان را از دست دادند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، به دنبال این حادثه بود که یک زن و شوهر به خاطر این فاجعه و از دست دادن جنین های فریز شده شان دست به خود کشی زدند. دکتر آداشی بر این باور است که قانون باید با این جنین ها به عنوان اشخاصی که تحت حمایت قانون قرار دارند برخورد کند زیرا وجود یا عدم وجود آن ها تاثیر عمیقی روی خانواده می گذارد. آداشی و گلن کوهن از محققین دانشگاه هاروارد  بر این باورند که دادگاه اوهایو باید برای زوجینی که طی این حادثه متضرر شده اند قوانین جدیدی را وضع کند. آن ها بر این باورند که صدور حکم  به نفع این والدین و برخورد با خاطیان این پرونده می تواند مانع از سقط جنین شود، مطالعات سلول های بنیادی با استفاده از سلول های بنیادی جنینی را محدود کند و افراد را متمایل به استفاده از باروری های طبیعی به جای لقاح آزمایشگاهی کند. البته این ادعاها مخالفانی نیز دارد و عده ای مانند دکتر وندی و دکتر ریک پنی من بر این باورند که این جنین ها هنوز در مرحله ای نیستند که آن ها را یک فرد مستقل بدانیم و خواستار مشمول شدن آن ها در زمره قوانین مربوط به قتل شویم.

در حال حاضر، قوانین فدرالی اندکی در مورد تکنولوژی های کمک باروری وجود دارد و یک سیستم مدون برای ردیابی اشتباهاتی که طی این روش ها به وقوع می پیوندد وجود ندارد. به همین دلیل دکتر آداشی و همکارانش بر این باورند FDA مربوط ترین نهاد مسئول برای نظارت بر تانک های ازت مایع و کلینیک های ناباروری  است و می تواند وقایعی که برای جنین ها و تخمک ها در این تانک ها اتفاق می افتد را مورد ردیابی قرار دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه