تاریخ انتشار: یکشنبه 12 اسفند 1397
ماکروفاژها: جزء گم شده سازه های عضلانی مهندسی شده

  ماکروفاژها: جزء گم شده سازه های عضلانی مهندسی شده

سلول های اقماری عضلانی(MuSCs) در پاسخ به آسیب فعال شده و به صورت نامتقارن تقسیم شده و هم خودنوزایی می کنند و هم سلول های پیش ساز میوژنی را تولید می کنند که بازسازی عضلات اسکلتی را افزایش می دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، در زمان آسیب های عضلانی شدید و بیماری های مخرب مزمن، ناکافی بودن فرایند بازسازی موجب شده است که محققین به استفاده از سازه های عضلانی مهندسی بافت شده سه بعدی به عنوان یک استراتژی درمانی جایگزین روی بیاورند.

محققین در دانشگاه Duke سعی داشته اند که سازه های عضلانی سه بعدی مهندسی بافت شده ای را بوسیله ایجاد برهمکنش های فیزیکی مناسب بین سلول های اقماری عضلانی، میوفیبرها و ماتریکس خارج سلولی ایجاد کنند اما در این میان سعی کرده اند نقش حیاتی سلول های ایمنی را نیز در نظر بگیرند. آن ها در مقاله ای که در Nature Biomedical Engeeniring به چاپ رسانده اند گزارش کرده اند که ماکروفاژها آپوپتوز میوفیبرها را محدود می کنند و موجب کاهش محیط پیش التهابی ناشی از آسیب عضلانی می شوند و بدین ترتیب خود ترمیمی عضلانی را با تقویت رشد عروق خونی، بقای سلول ها و عملکرد انقباضی بهبود می بخشند. در واقع این مطالعه ماکروفاژها را یک جزء گم شده و یا در نظر گرفته نشده در تولید سازه های عضلانی سه بعدی از طریق مهندسی بافت می داند و بر این باور است که برای تولید این سازه ها و یا در ترمیم بافت عضلانی باید برهمکنش با ماکروفاژها و نقش این سلول های مهم سیستم ایمنی را در نظر گرفت.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه