تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 اسفند 1397
ارائه یک رویکرد درمانی جدید برای درمان استئوآرتریت

  ارائه یک رویکرد درمانی جدید برای درمان استئوآرتریت

محققین دانشگاه A&M تگزاس به سرپرستی دکتر گاهروار، راه جدید را برای انتقال درمان و بازسازی غضروف پیشنهاد کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، به عقیده گاهروار استفاده از پلت فرم مبتنی بر نانو رس برای انتقال با دوام پروتئین درمانی، پتانسیل درمان استئوآرتریت را دارد. استئوآرتریت یک بیماری مخرب است که نزدیک به 27 میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده است و به دلیل تخریب غضروف و آسیب رسیدن به استخوان زیر آن اتفاق می افتد. با افزایش سن احتمال وقوع این بیماری نیز افزایش می یابد.

یک روش برای ترمیم یا بازسازی غضروف آسیب دیده انتقل فاکتورهای رشد درمانی است. فاکتورهای رشد کلاس خاصی از پروتئین ها هستند که می توانند در ترمیم و بازسازی بافت مشارکت داشته باشند. با این حال، ورژن های فعلی فاکتورهای رشد خیلی سریع تجزیه می شوند و برای رسیدن به هدف درمانی نیازمند دوز بالا هستند. مطالعات بالینی اخیر نیز نشان داده است که استفاده از آن ها دارای عوارض جانبی مانند تشکیل بافت های کنترل نشده و التهاب است.

گاهروار و همکارانش نانو ذره های معدنی دو بعدی(2D) را برای انتقال فاکتورهای رشد در مدت زمانی طولانی طراحی کرده اند. این نانو ذره ها نسبت سطح به حجم بالایی را نشان می دادند و دارای بارهای دو گانه ای هستند که به آن ها اجازه چسبندگی الکتروستاتیک آسان به فاکتورهای رشد را می دهد. این نانو ذره ها می توانند به صورت طولانی مدت فاکتورهای رشد را به سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی که معمولا برای بازسازی غضروف استفاده می شوند، انتقال دهند. انتقال حفظ شده فاکتورهای رشد منجر به تمایز تقویت شده سلول های بنیادی به سمت رده غضروفی می شود و می تواند برای درمان استئوآرتریت استفاده شود. بوسیله استفاده از نانوذره ها برای انتقال درمانی، القای تمایز قوی و باثبات سلول های بنیادی مقدور است. انتقال طولانی مدت فاکتور رشد می تواند هزینه کلی را با کاهش غلظت فاکتور رشد و به حداقل رساندن عوارض جانبی منفی به حداقل برساند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه