تاریخ انتشار: چهارشنبه 08 آبان 1398
چگونه ویروس ابولا سیستم دفاعی بدن را ناتوان می کند

  چگونه ویروس ابولا سیستم دفاعی بدن را ناتوان می کند

مطالعه ای جدید بوسیله محققین دانشگاه تگزاس اطلاعات جدیدی را ارائه می دهد که چرا ویروس ابولا برای اثرات فاجعه بار را روی بیمار آلوده شده بر جای می گذارد. آن ها برای اولین بار نشان داده اند که چگونه ویروس ابولا سلول های T را ناتوان می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، بیماری ویروس ابولا یکی از مخرب ترین بیماری های عفونی شناخته شده است که شیوع آن در گذشته منجر به مرگ و میر وسیعی شده است. ذات مهاجم ویروس ابولا از توانایی آن ها برای خلع سلاح کردن سریع سیستم ایمنی فرد منشا می گیرد که مانع از ایجاد پاسخ ایمنی سازشی مختص ویروس می شود.

سلول های سفید خونی بخش مهمی از سیستم ایمنی ما هستند. لنفوپنیا زمانی اتفاق می افتد که تعداد سلول های T خون در جریان خون به پایین تر از حد طبیعی می رسد و در واقع بروز آن یکی از قوی ترین نشان گرهایی است که نشان دهنده آلودگی شدید ابولا است. افرادی که از ابولا جان سالم بدر می برند قادر به حفظ سطح سلول های T خود طی یک دوره آلودگی هستند و این در حالی است که سطح پایین این سلول ها با مرگ و میر همراه است. با استفاده از بیولوژی سلولی و رویکردهای ژنتیکی، محققین دانشگاه تگزاس برای اولین بار نشان داده اند که چگونه ویروس ابولا می تواند به سلول های T بچسبد، وارد شود و آن را آلوده کند و بعد از آن چه اتفاقی می افتد. اگرچه ویروس محدود به درون سلول های T آلوده می شود، آن ها تحت استرس قرار می گیرند تا بدن آن ها را تخریب کند. این منجر به لنفوپنیا می شود که با شدت بیماری مرتبط است. با این اطلاعات جدید، محققین بدنبال شناسایی فرایندی هستند که به موجب آن ابولا مرگ را در سلول های سفید خون القا می کند، ایمنی را سرکوب می کند و تکوین بیشتر بیماری می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه