تاریخ انتشار: یکشنبه 17 آذر 1398
درمان های جدید سرطانی که به اندازه نمونه های قبلی سمی نیستند

  درمان های جدید سرطانی که به اندازه نمونه های قبلی سمی نیستند

مطالعه ای جدید در انستیتو تحقیقات پزشکی Berghofer نشان داده است که چگونه یک داروی مورد تایید سرطان خون کار می کند و در هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی بهتر از داروهای قبلی عمل می کند و کمترین آسیب را به سلول های سالم وارد می کند
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، شکلی از داروی اینترفرون آلفا با عملکرد طولانی مدت در اواسط 2018 در استرالیا برای درمان بیماران مبتلا به نوعی سرطان خون به نام پلی سایتمیا ورا (Polycythaemia vera) مورد تایید قرار گرفت که در آن سلول های سفید و قرمز خون و پلاکت ها در خون تجمع پیدا می کنند.

در مطالعه ای در انستیتو تحقیقات پزشکی Berghofer محققین دریافته اند که چگونه شکلی از اینترفرون آلفا می تواند سلول های بنیادی سرطانی را در موش بکشد. این مطالعه نشان داده است که ورژن های با عملکرد طولانی این دارو در کنترل سرطان موثرتر عمل می کنند. اینترفرون آلفا از طریق بیدار کردن سلول های بنیادی سرطانی خفته موجود در مغز استخوان و مجبور کردن آن ها به تکثیر عمل می کند و زمانی که این اتفاق می افتد، دارو موجب آسیب رساندن به مواد ژنتیکی سلول های بنیادی سرطانی و حذف آن ها با گذشت زمان می شود. حذف این سلول های بنیادی سرطانی برای بهبودی و فرار از دست سرطان الزامی است و ارزیابی های نشان داده است که این دارو روی بافت ها و سلول های سالم اثر نمی گذارد. محققین بر این باورند که استفاده از اینترفرون آلفا طولانی الاثر می تواند برای سایر اختلالات و سرطان های خونی از جمله لوکمیا نیز استفاده شود اما این امر نیازمند مطالعات بیشتر است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه