تاریخ انتشار: دوشنبه 08 مهر 1392
5 درصد زنان مبتلا به سقط مکرر هستند
فوق تخصص زنان و زایمان

  5 درصد زنان مبتلا به سقط مکرر هستند

دکتر مریم کاشانیان گفت: سقط مكرر به بروز دو تا سه سقط پی در پی اطلاق می‌شود که شیوع آن 5 درصد است وحداقل 85 درصد از زنانی که سقط جنین داشته اند، پس از آن حاملگی و زایمانی نرمال خواهند داشت.
امتیاز: Article Rating
دکتر مریم کاشانیان فوق تخصص زنان و زایمان در این باره به خبرنگار بنیان گفت:عوامل بسیاری در سقط جنین دخیل هستند و 30 درصد بارداری‌ها منجر به سقط می‌شوند. 
او با تاکید براینکه اکثر سقط ها پیش از هفته بیستم بارداری رخ می دهد،خاطرنشان کرد: سن مادر، داشتن سابقه بیش از دو یا چند سقط، ابتلای مادر به بیماری هایی از قبیل تیروئید یا بیماری های عفونی، ناهنجاری‌های کروموزومی در جنین،آلودگی‌های محیطی و استفاده از کودهای شیمیایی و سموم کشاورزی می تواند از عوامل افزایش دهنده سقط جنین در مادر باشد. 
کاشانیان با اشاره به اینکه سقط جنین شایع‌ترین عارضه بارداری است،  در ادامه گفت: درمان سقط مكرر بسته به علت آن متفاوت است و درمان‌های ایمونولوژیک و در برخی موارد اختلالات ژنی ترومبوفیلی با تجویز داروها درمان پذیر است اما اختلالات كروموزومی درمان خاصی ندارد.
وی در خاتمه گفت: ایران به لحاظ خدمات درمانی زنان و زایمان هم پای سایر كشورهای پیشرفته دنیا نظیر آمریكا و اروپا حركت می‌كند و نیازی نیست بیمار برای درمان به هیچ کشوری ارجاع داده شود.  
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه