تاریخ انتشار: دوشنبه 10 شهریور 1393
آینده پزشکی ترمیمی به چه سمتی است؟

  آینده پزشکی ترمیمی به چه سمتی است؟

آیا پزشکی ترمیمی به یک واقعیت تبدیل شده است، محققین بر محیطی که سلول های بنیادی برای رشد و تغییر شکل نیاز دارندتمرکز کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday،  در درمان های با مبنای سلول های بنیادی، بافت آسیب دیده مانند خاکی است که برای کشت دادن سلول های بنیادی روی آن، آماده سازی آن امری ضروری است. یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد پاسخ ایمنی بدن به بافت آسیب دیده است. اگرچه یک واکشن ایمنی مختل شده می تواند ایجاد التهاب های مزمن و جراحت کند. بنابراین سیستم ایمنی التهاب را کنترل می کند، روی سلول های بنیادی اثر می گذارد و ریز محیط ماتریکسی را برای آماده سازی خاک تحریک می کند. یک پاسخ ایمنی متعادل بسیار ضروری است و اجازه می دهد که درمان های ترمیمی پتانسیل بالایی را در بافت های بالغ نشان دهند.

این مطالعه پیشرفت های اخیر در درک سلول های بنیادی و توان آن ها برای درمان بافت های آسیب دیده و یا از دست رفته را توصیف می کند. درک این معیارها می تواند به ایجاد درمان های متفاوت تر و موثرتر برای بیماری های تحلیل برنده کمک کند.

استفاده از سلول های بنیادی در پیوندهای مغز استخوان، برای جایگزینی و یا احیا عملکرد خون طبیعی یکی از کلاسیک ترین مثال های پزشکی ترمیمی است اما برای موفقیت بیشتر ما احتیاج به درک بیشتر ارتباط بین سلول های بنیادی، ماتریکس خارج سلولی و پاسخ ایمنی در آسیب بافت جامد داریم تا بتوانیم طیف وسیع تری از بیماری ها را درمان کنیم.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه