تاریخ انتشار: یکشنبه 23 شهریور 1393
انجام اولین جراحی ایمپلنت سلول های بنیادی iPS به وسیله محققین ژاپنی

  انجام اولین جراحی ایمپلنت سلول های بنیادی iPS به وسیله محققین ژاپنی

محققین ژاپنی برای اولین بار در جهان موفق شده اند به کمک جراحی ایمپلنتی از سلول های بنیادی iPS را در بدن انسان انجام دهند که می تواند منجر به انقلابی در طب ترمیمی شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress،  در این جراحی برای بیمار سالخورده ای که از دژنراسیون ماکولای وابسته به سن رنج می برد محققین صفحه ای از سلول های شبکیه ایجاد کردند که از سلول های iPS ایمپلنت شده بوجود آمد. این برای اولین بار در دنیا است که محققین سلول های iPS را به بدن انسان ایمپلنت کردند.  طی این عمل دو ساعته هیچ گونه عوارض ناخواسته ای مانند خونریزی نیز اتفاق رخ نداد. دکتر تاکاهاشی می گوید: ما می دانیم که این گامی رو به جلو است اما ما باید از این مرحله فراتر برویم. این جراحی هنوز در مرحله آزمایش است و اگر با موفقیت همراه شود، می تواند در آینده ای نزدیک از بین رفتن بینایی همراه با دژنراسیون ماکولای وابسته به سن را متوقف کند. بیمار برای چهار سال آینده تحت مراقبت و پیگیری قرار خواهد گرفت تا میزان موفقیت پیوند را ارزیابی کنند و مطمئن شوند که سرطانی اتفاق نیافتاده است.

دژنراسیون ماکولای وابسته به سن که در حال حاضر لاعلاج است افراد میانسال و پیر را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند منجر به کوری شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه