(آرشیو ماه شهریور 1393)

پس‌انداز سلامتی با نگهداری سلول‌های بنیادی
در گفت‌و‌گوی فارس با مدیرعامل شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان عنوان شد:
ذخیره‌سازی نمونه خون بند ناف نوزاد پس‌انداز سلامتی برای اعضای خانواده است که این امر با راه‌اندازی بانک خون بند ناف رویان در ایران نیز امکان‌پذیر شده است.
یکشنبه، 02 شهریور 1393 - 14:09
دهمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی برگزار می شود
12تا14 شهريور؛
دهمین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی، 12 تا 14 شهریور ماه سال جاری از سوی پژوهشگاه رویان برگزار می‌شود.
یکشنبه، 02 شهریور 1393 - 13:49
محققین مسیر سیگنالینگ حیاتی را کشف کرده اند که به تولید سلول های بنیادی خون ساز کمک می کند
سلول های بنیادی خون ساز توانایی ایجاد انواع سلول های خونی را دارا هستند اما تکوین و چگونگی تعیین سرنوشت آن ها همواره به صورت یک راز بوده است.
یکشنبه، 02 شهریور 1393 - 11:30
ترمیم بافت به کمک نانومولکول های ضد التهابی
محققان توانسته اند از نانومولکول ها در ترمیم بافت سود جسته و واکنش های التهابی نا خواسته را که به هنگام بازسازی بافت ممکن است رخ دهد کاهش دهند.
یکشنبه، 02 شهریور 1393 - 08:00
احتمال موفقیت IVF در زنانی که دچار کمبود ویتامینD هستند کمتر است
مطالعه ای که اخیرا منتشر شده است نشان می دهد که احتمال موفقیت IVF در زنانی که از کمبود ویتامین D رنج می برند نیمی از میزان موفقیت در زنان طبیعی از نظر این ویتامین است.
شنبه، 01 شهریور 1393 - 08:30
کشف ارتباط بین بیماری های پوستی و سندرم مرگ قلبی ناگهانی
محققین دانشگاه کوئین ماری لندن که در ژنتیک پوستی متخصص هستند به بررسی ارتباط بین بیماری های پوستی و بیماری های قلبی پرداخته اند که می تواند امیدوارنه به پیش بینی سندرم مرگ ناگهانی قلبی کمک کند.
شنبه، 01 شهریور 1393 - 08:00
سلول های بنیادی از یک "کیت کمک های اولیه" برای درمان آسیب استفاده می کنند
سلول های بنیادی عصبی قادر به تولید یک مینی "کیت کمک های اولیه" و انتقال آن ها به سلول های ایمنی هستند.
یکشنبه، 30 شهریور 1393 - 09:00
برگرداندن سلول های بنیادی انسانی به مرحله اولیه
دانشمندان در EMBL-EBI چالش دراز مدتی که در زمینه بیولوژی سلول های بنیادی بود با تنظیم مجدد(resetting) سلول های بنیادی پرتوان انسانی به مرحله ای کاملا اولیه حل کرده اند به نحوی که این سلول ها دارای بالاترین پتانسیل تکوینی هستند.
شنبه، 29 شهریور 1393 - 09:45
روشی ساده برای تبدیل سلول های پوست انسان به سلول های سفید خونی تقویت کننده ایمنی
برای اولین بار محققین موفق شده اند سلول های پوست انسان را به سلول های سفید خونی قابل پیوند تبدیل کنند. این پروژه که در انستیتو سالک صورت گرفته است به محققین این اجازه را می دهد درمان هایی را ایجاد کنند که سلول های سفید خونی جدیدی را به بدن عرضه می کند و فرد را قادر می سازد که به صورت موثرتری با سلول های بیمار یا سرطانی مبارزه کند.
شنبه، 29 شهریور 1393 - 09:15
الگوهای پیچیده در پاسخ های لنفوسیت T انعکاس دهنده اثرات محیطی و ژنتیکی هستند
تیمی از پژوهشگران مدرسه پزشکی هاروارد و MIT الگوهای پیچیده غیرقابل انتظاری را در پاسخ دهی لنفوسیت های T کشف کرده اند که منعکس کننده اثرات محیطی و ژنتیکی است.
پنجشنبه، 27 شهریور 1393 - 11:00
ذرات شبه پلاکتی برای درمان تروما به افزایش لخته شدن خون طبیعی کمک می کنند
محققین موفق شده اند ذرات شبه پلاکتی سنتتیکی را بسازند که همزمان با شروع فرایند انعقاد خون شروع به فعالیت می کند و فرایند انعقاد را تسریع می کند. این ذرات برای شروع فعالیت احتیاج به فاکتورهایی دارند که برای شروع فرایند انعقاد خون طبیعی لازم است.
پنجشنبه، 27 شهریور 1393 - 09:30
بررسی درمان با سلولهای آلوژن برای بیماران قلبی در کنگره قلب
رئیس انجمن آترواسکلروز ایران مطرح کرد
رئیس انجمن آترواسکلروز ایران ارائه نتایج تکنولوژی مدرن استفاده از سلول‌های بنیادین آلوژن را از برنامه‌های کنگره تازه‌های قلب و عروق در سال آینده عنوان کرد.
چهارشنبه، 26 شهریور 1393 - 10:14
فواید بریدن بند ناف با دو دقیقه تاخیر
مطالعه محققان دانشگاه گرانادای اسپانیا نشان می دهد که بریدن بند ناف با دو دقیقه تاخیر موجب رشد بهتر نوزاد در نخستین روز های زندگیش می شود.
چهارشنبه، 26 شهریور 1393 - 09:50
نقش پروتئین STAT3 در مهار سلول های بنیادی عضلانی برای انجام فرایند ترمیم
محققین انستیتو تحقیقات پزشکیSanford-Burnham تکنیک جدیدی را برای پیشرفت ترمیم بافت در عضلات آسیب دیده ایجاد کرده اند. هم چنین این تکنیک منبعی پایدار از سلول های بنیادی عضلانی را ایجاد می کند که برای حمایت چندین مرحله از ترمیم عضلات نیاز است.
چهارشنبه، 26 شهریور 1393 - 09:45
مدل سلولی جدید برای سرعت بخشیدن به تکوین داروهای تومور مغزی
تحقیق جدیدی در دانشگاه ناتینگهام به دنبال ایجاد روشی برای غربالگری داروهای جدید سرطانی و سیستم های انتقال دارو برای کودکانی است که مبتلا به تومورهای مغزی هستند.
چهارشنبه، 26 شهریور 1393 - 09:15