تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 23 خرداد 1391
ابداع روش جديد درمان بدون عارضه جنسي پروستات در نيم ساعت!

  ابداع روش جديد درمان بدون عارضه جنسي پروستات در نيم ساعت!

جراحان انگليسي موفق به طراحي تكنيكي جديد براي درمان پروستات شدند كه به گفته آنها، فقط 30 دقيقه زمان مي‌برد
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)؛ اين روش كه «براكي تراپي 4D» نام دارد، به اندازه جراحي معمول كارآمد اما ارزان‌تر است. اين بدين معناست كه با اجراي اين روش مردان مبتلا به اين نوع سرطان بدون تحمل مشكلاتي چون ناتواني جنسي درمان مي‌شوند. درمان جديد نسخه پيشرفته‌تر براكي‌تراپي بوده كه براي بيش از يك دهه به طور موفقيت‌آميز مورد استفاده پزشكان بوده است.

اين نسخه در مراحل اوليه سرطان پروستات به عنوان جايگزيني براي پرتودرماني يا جراحي معمول به كار مي‌رود. در اين درمان "دانه‌هاي راديواكتيو» با هدف نابودي تومور از درون در غده پروستات كاشته مي‌شوند. اين تشعشع هدفمند به معناي استفاده از دوزهاي بالاتر در مقايسه با پرتودرماني معمول است و به مثانه و بافت‌هاي اطراف آسيب نمي‌رساند.

در اين روش جراحان از اسكن دو دقيقه‌اي براي رسيدن به پنج اندازه‌گيري كليدي از پروستات بيمار استفاده مي‌كنند. اين اندازه‌ها وارده برنامه رايانه مي‌شود كه از اطلاعات صدها عمل قبلي براي به دست آوردن تعداد دانه‌هاي راديو اكتيو مورد نياز و مكان جايگيري آن‌ها بهره مي‌برد. به طور معمول تا تعداد 120 دانه (هر يك به اندازه يك دانه برنج) درون پروستات قرار مي‌گيرند. روش جديد همچنين نسبت به جراحي پروستات معمول كه ممكن است بيمار را روزها و هفته‌ها در بيمارستان نگه دارد، داراي عوارض جانبي كمتري است. جراحي پروستات بيش از 80 درصد مردان را از لحاظ جنسي ناتوان مي‌كند. براكي‌تراپي به طور معمول سه ساعت به طول مي‌انجامد و اين در حاليست كه در نسخه جديد درمان، نيم ساعت زمان لازم است و بيماران همان روز مرخص شده و در عرض 48 ساعت مي‌توانند به محل كار خود بروند. تحقيقات نشان داده است در اين روش درماني، 83 درصد مردان تحت عمل، توانايي جنسي‌شان حفظ شده است.

با استفاده از اين تكنيك همچنين كمتر از يك نفر در هر 100 بيمار از مشكلات مثانه پس از عمل رنج مي‌برد و بيمار نيازي به استفاده از كاتتر ندارد.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه