تاریخ انتشار: شنبه 23 فروردین 1399
اغلب بیماران مبتلا به لنفومای سلول منتل به CAR T Cell درمانی پاسخ می دهند

  اغلب بیماران مبتلا به لنفومای سلول منتل به CAR T Cell درمانی پاسخ می دهند

مطالعه ای بوسیله پژوهشگران در مرکز تحقیقات سرطان ام دی اندرسون دانشگاه تگزاس نشان داده است که اغلب بیماران مبتلا به لنفومای سلول منتل که پیش از این به درمان ها مقاومت نشان می دادند ممکن است بتوانند از مزایای CAR T Cell درمانی که CD19 را هدف قرار می دهد، بهره مند شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در فاز دو مطالعه ای موسوم به ZUMA-2که در چندین مرکز و بوسیله محققین و پزشکان مرکز تحقیقات سرطان ام دی اندرسون صورت گرفت، استفاده از CAR T Cell درمانی CD19 موجب شده است که 93 درصد بیماران مبتلا به لنفومای سلول منتل که پیش از این به درمان های موجود مقاومت نشان می دادند به این درمان پاسخ دهند و این در حالی است که 63 درصد آن ها پاسخی کامل داشته اند. در یک بازه زمانی به طور متوسط یک ساله که بیماران تحت نظر و پیگیری بودند، 57 درصد آن ها متحمل بهبودی کامل شدند و در زمان آنالیز داده ها(اول اوریل 2020)، بیش از 76 درصد بیماران مبتلا که با این رویکرد درمان شدند زنده بودند.

در CAR T Cell درمانی، سلول های T بیمار از طریق فرایندی موسوم به لوکوفرزیز گرفته شده و مورد مهندسی ژنتیک قرار می گیرند تا گیرنده ای را بیان کنند (CAR) که به آن ها برای شناسایی و حمله به سلول های سرطانی کمک می کند. در این مطالعه همان طور که گفته شد نوعی CAR T Cell درمانی موسوم به KTE-X19 برای بیماران مورد استفاده قرار گرفت.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه