تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 فروردین 1393
افزایش موفقیت پیوند سلول های بنیادی قرنیه در ایران تا 80 درصد

  افزایش موفقیت پیوند سلول های بنیادی قرنیه در ایران تا 80 درصد

رییس بیمارستان فارابی گفت: میزان موفقیت پیوند سلول های بنیادی قرنیه در کشور به حدود 80 درصد رسیده است، درحالی که پیشتراین رقم حدود 15 درصد بود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، دکتر محمود جباروند در نشستی با خبرنگاران به مناسبت برگزاری بیستمین سمینار چشم پزشکی فارابی اظهار داشت: پیوند سلول های بنیادی قرنیه بیشتر در مورد افرادی که دچار سوختگی های چشمی شده اند و یا افرادی که به هر علت سلول های بنیادی قرنیه آنها آسیب دیده است، اجرا می شود. 
 
وی افزود: سلول های بنیادی از فرد سالم گرفته و پس از کشت در محیط آزمایشگاهی به قرنیه چشم بیمار پیوند زده می شود. 
 
وی با بیان اینکه استفاده از سلول های بنیادی برای ترمیم سطوح قدامی قرنیه صورت می گیرد، ادامه داد: برای انجام یک پیوند موفق نیاز به تامین سلول های بنیادی سالم از افراد سالم است. 
 
رییس بیمارستان فارابی ترمیم آسیب های عصب بینایی افرادی را که منجر به نابینایی شده است، به عنوان توانایی دیگر متخصصان چشم پزشکی ایران مطرح کرد و گفت: برای ترمیم آسیب های عصب بینایی نیز از روش پیوند سلول های بنیادی استفاده می شود. 
 
جباروند افزود: این روش اکنون در مرحله آزمایش بر روی حیوانات است که در صورت به دست آمدن نتایج قطعی در مورد انسان ها نیز به کار برده می شود. 
 
وی ادامه داد: این روش در ابتدا در مورد افرادی که در اثر بیماری گلوکوم و یا در اثر ضربه (تروما) بینایی خود را از دست داده اند، استفاده خواهد شد. 
 
به گزارش ایرنا جباروند در مورد هزینه های درمان حوزه چشم پزشکی نیز اظهار داشت: با آرامش ناشی از کاهش تحریم ها و تمهیدات دولت، در آینده ای نزدیک قیمت لوازم مصرفی چشم پزشکی حدود 40 تا 50 درصد و به تبع آن هزینه های درمانی نیز کاهش خواهد یافت. 
 
بیستمین سمینار چشم پزشکی فارابی در روزهای 10 تا 12 اردیبهشت ماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار می شود. 
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه