تاریخ انتشار: دوشنبه 25 فروردین 1393
حدود یک چهارم عمل های پیوند قلب جهان در ایران اجرا شده اند
مسوول بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری :

  حدود یک چهارم عمل های پیوند قلب جهان در ایران اجرا شده اند

مسوول بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه سال گذشته در کشور 70 بیمار پیوند قلب شده اند، گفت: تاکنون در کل جهان چهار هزار بیمار پیوند قلب شده اند که کمتر از یک هزار مورد آن در ایران بوده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ایرنا، دکتر بابک شریف کاشانی روز یکشنبه در نشست خبری چهارمین کنگره نارسایی قلب و عروق ایران در بیمارستان طالقانی اظهار داشت: سابقه اولین تجربه موفق عمل پیوند قلب ایران به حدود 20 سال قبل برمی گردد و الان در تهران سه بیمارستان مسیح دانشوری، شریعتی و امام خمینی (ره ) اقدام به عمل پیوند قلب می کنند. 
 
وی خاطرنشان کرد: بین 75 تا 80 درصد عمل های پیوند قلب در ایران با موفقیت همراه است و متاسفانه اگر به هر دلیلی پیوند قلب با موفقیت نباشد بیمار جان خود را از دست می دهد.
 
مسوول بخش پیوند قلب بیمارستان مسیح دانشوری، کمبود برخی تجهیزات در کشور را اصلی ترین دلیل ناموفق بودن 20 تا 25 درصد عمل های پیوند قلب ذکر کرد و گفت: قرار است یکی از شرکت های ایرانی به منظور رفع این کمبودها، برخی تجهیزات و داروهای مورد نیاز عمل پیوند اعضا را وارد کشور کند.
 
وی با بیان اینکه نارسایی قلب یکی از مهم ترین علل بستری در بیمارستان های ایران است، ادامه داد: بیماری های عروق کرونر در صدر عوامل ایجاد نارسایی قلبی بوده و شایع ترین علت مرگ و میر در سطح جهان و ایران به شمار می آید.
 
به گفته شریف کاشانی، مرگ و میر ناشی از بیماری نارسایی قلب اگر در رتبه نخست کشور نباشد قطعا دومین علت مرگ و میر محسوب می شود. 
 
وی یادآور شد: آمار مرگ ناشی از نارسایی قلبی پیشرفته حتی از سرطان هم بیشتر است. 
 
دکتر سعید علیپور پارسا دبیر علمی چهارمین کنگره نارسایی قلب و عروق ایران نیز در این نشست از بیماری هایی با منشأ ناشناخته که از آنها تحت عنوان کاردیومیوپاتی یاد می شود، فشار خون کنترل نشده و بیماری های دریچه ای و ریوی به عنوان علل شایع نارسایی قلبی یاد کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: بیماری های مادرزادی قلب، کم خونی و مصرف داروهای بدنسازی نیز با شیوع کمتر باعث بروز نارسایی قلب می شوند.
 
علیپور اضافه کرد: آمارهای جهانی نشان می دهد که در هر جامعه ای، سه درصد نارسایی قلبی وجود دارد که این عارضه اغلب در میانسالی اتفاق می افتد.
 
وی از کاهش سن ابتلا به بیماری عروق کرونر در کشور خبر داد و گفت: دلایل مختلفی از جمله استعمال سیگار، فشار خون و تغذیه نادرست در بروز این امر تاثیر دارند.
 
دبیر چهارمین کنگره نارسایی قلب و عروق ایران با بیان اینکه پیوند قلب با محدودیت هایی همراه است، گفت: در پیوند قلب، اهدای عضو باید از فرد دچار مرگ مغزی باشد و شرایط جسمانی فرد اهدا کننده نیز مناسب، گزارش شود.
 
چهارمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران از تاریخ ۱۰ تا ۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۹۳ در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می شود.
 
در این همایش 30 مقاله برتر به صورت سخنرانی به مخاطبان ارائه می شود و سایر مطالب علمی نیز به صورت ویدئو کنفرانس و برگزاری کارگاه های علمی دراختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه