تاریخ انتشار: یکشنبه 21 خرداد 1391
داروی جدید دیابت ممکن است عوارض جانبی کمتری داشته باشد

  داروی جدید دیابت ممکن است عوارض جانبی کمتری داشته باشد

به نظر می رسد دارو مورد تحقیق MSD-0602، حساسیت به انسولین را بدون فعال کردن اثرات جانبی ناشی از سایر داروهای دیابت  بهبود بخشد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medical xpress؛ داروهای دیابت نوع 2 می توانند درافزایش وزن، شکستگی استخوان و مشکلات قلبی و عروقی نقش داشته باشند، اما محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، نشان دادند که داروی مورد بررسی جدید آنها سبب بهبود حساسیت به انسولین بدون اثرات جانبی آن در موش می شود.
این تحقیق برای بررسی یک مسیر متفاوت، که می تواند هدف های مولکولی اضافی را برای درمان مقاومت به انسولین و دیابت فراهم کند، انجام شده است.
دکتر " Brian N. Finck" محقق اصلی این مطالعه می گوید: داروهای متداول دیابت، گیرنده ای را که باعث بهبود حساسیت به انسولین می شود فعال می کنند، اما متاسفانه عوارض جانبی دارد که برخی ازافراد را مجبوربه قطع دارومی کند، بنابراین حتی اگراین داروها موثرباشند، ما علاقمند به یافتن روش های درمانی جدید برای درمان حساسیت به انسولین هستیم تا از فعال شدن گیرنده های مشابه جلوگیری کند. این دانشمندان اثر یکی از داروهای تحقیقاتی به نام  MSD 0602، را بر روی موش های چاق مورد مطالعه قرار دادند.
این دارو سطح قند خون و مقاومت به انسولین را مشابه دو داروی دیگردیابت که در حال حاضر در بازارموجود است( rosiglitazone (Avandia) و pioglitazone(Actos) ) ، در موش ها بهبود بخشید. به نظر می رسد هر سه دارو تاثیر یکسانی داشته باشند، اما MSD-0602 به گیرنده های سلول به نام PPARγ متصل نمی شود. درعوض، به میتوکندری که تولید کننده انرژی سلول است، متصل می شود. "Finck" می گوید: این دارو توانایی سلول را برای تولید انرژی تغییر داده ، و آن نیز به نظر می رسد که نقش ضد التهابی در سلول داشته باشد. ما همچنین متوجه شدیم که این داروحساسیت به انسولین را در انواع مختلف بافت ها از جمله سلول های عضله، چربی و سلول های کبدی بهبود می بخشد.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه