تاریخ انتشار: پنجشنبه 25 خرداد 1391
دانشمند سلول های بنیادی برنده جایزه بزرگ فن آوری شد

  دانشمند سلول های بنیادی برنده جایزه بزرگ فن آوری شد

لینوس توروالدز مهندس فنلاندی-آمریکایی نرم افزار ، که سیستم عامل لینوکس را اختراع کرده بود و محقق ژاپنی سلول های بنیادی Shinya Yamanaka روز چهارشنبه برنده جایزه 1.2 میلیون یورویی فن آوری در فنلاند شدند
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از AFP؛ هیئت داوران جایزه گفت: "Yamanaka" به خاطرکشف روش های جدید برای توسعه سلولهای پرتوان القایی (IPS) درمطالعات پزشکی برنده جایزه شده است. اوگفت: "با استفاده از روش Yamanaka درایجاد سلول های بنیادی، دانشمندان در سراسر جهان، گام های بلندی را درپژوهش برای بررسی داروهای پزشکی و بیوتکنولوژی برداشته اند".

"این کشف روزی موجب رشد موفق بافت های ایمپلنت برای جراحی های بالینی و مبارزه با بیماری های مقاوم به درمان مانند سرطان، دیابت و آلزایمر خواهد شد."

"Yamanaka" در بیانیه خود قول داد که همچنان به کار سخت برای رسیدن به هدف توسعه داروها و درمان های پزشکی جدید برای بیماری های مقاوم به درمان با استفاده از تکنولوژی سلول های IPS ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور فنلاند "Sauli Niinistoe"، جایزه را به این دو برنده درمراسمی که در اپرای ملی فنلاند در هلسینکی روز چهارشنبه برگزار شد، اهدا کرد. این جایزه برای اولین بار در سال 2004 به تیم Berners-Lee ، مخترع شبکه جهانی وب، و آخرین بار در سال 2010، به پروفسورسوئیسی"Michael Graetzel" ، مخترع سلول های کم هزینه انرژی خورشیدی با استفاده از مواد ارزان قیمت اهدا شده بود.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه