تاریخ انتشار: شنبه 03 دی 1390
شناسایی ملکولی که عضله قلب را بازسازی می کند

  شناسایی ملکولی که عضله قلب را بازسازی می کند

پژوهشگران مولکول هایی را شناسایی کردند که بازسازی عضله قلب را تحریک می کنند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از news-medical، بافت قلبی آسیب دیده ظرفیت ذاتی ترمیم را ندارد. اما در حال حاضر دانشمندان به سیگنال هایی که ممکن است بتوانند قلب را به جایگزینی سلول های عضله قلبی تحریک کنند نزدیک شده اند.
با استفاده از یک مدل گورخر ماهی، محققان خانواده ای از مولکول ها را که می تواند سلول های بنیادی را به توسعه سلول های ضرباندارعضله قلب تحریک  کنند شناسایی کرده اند.
این مطالعه که درمجله Chemistry & Biology منتشر شده است ممکن است روش های جدید درمانی را برای بازسازی و ترمیم قلبی هموار کند.
دکتر Tao P. Zhong نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه Fudan شانگهای چین توضیح داد که با وجود پیشرفت در طب مدرن، مدیریت انفارکتوس میوکارد و نارسایی قلبی همچنان یک چالش عمده است.
وی ادامه داد:علاقه شدیدی به توسعه عواملی که بتواند سلول های بنیادی را به سلول های قلبی تمایز داده و همچنین ظرفیت ترمیم کنندگی ذاتی قلب را افزایش دهد وجود دارد. روش های درمانی در حال توسعه که بتواند بازسازی عضله قلب را در مناطق انفارکتوس تحریک کند تاثیر عظیمی برپزشکی داشته است.
برای جستجوی مولکول های جدید دخیل در توسعه قلبی، دکترZhong وهمکارانش مولکول های کوچکی را با استفاده ازسیستم گوره خرماهی غربالگری کردند.
گورخرماهی یک مدل ارگانیسمی عالی برای مطالعه رشد وتکوین قلب است ، زیرا روش های ژنتیکی تایید شده ای وجود دارند که اجازه رویت قلب فلورسنت  ضربان دار را در داخل جنین شفاف آن می دهند.
پس از غربالگری نزدیک به 4000 ترکیب، محققان سه مولکول ساختاری مرتبط را کشف کردند. این ترکیبات، کاردیوژن 1، -2، و -3، می توانند شکل گیری قلب را بسته به زمان توزیع آنها در طول تکوین پیش برده یا مهار کنند.

پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه