تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 خرداد 1391
غربالگری داروهای جدید با کمک سلول های بنیادی

  غربالگری داروهای جدید با کمک سلول های بنیادی

تولید انبوه سلول های بنیادی برای غربالگری داروها و مطالعه پیشرفت بیماری بخش جذاب این عرصه نمی باشد، اما در حال حاضر مورد توجه زیاد قرار گرفته است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از forbes.com؛ ازحدود دو سال پیش شرکت های دارویی کارهای تحقیقاتی بر روی سلول بنیادی را آغاز کرده اند. در حال حاضر، صنعت داروسازی به طور فزاینده ای از سلول های بنیادی برای آزمایش سمی بودن داروها و شناسایی روش های درمانی بالقوه جدید استفاده می کند.
دکتر "Stephen Minger" رهبر مرکز تحقیقات سلولهای بنیادی GE Healthcare’s است. او در جلسات  Till & McCulloch2012  مونترال در ماه گذشته برای بروز رسانی پژوهشگران کانادایی درمورد پیشرفت های GE شرکت کرده است.او می نویسد: « آخرین تحقیقات در GE ، تسهیل غربالگری کوچک مولکول ها براساس سلول های بنیادی برای شناسایی سمیت داروهای قلبی و کبدی در مراحل اولیه آزمایش های بالینی است.این گروه تحقیقاتی بر روی فن آوری هایی مانند استخراج خودکار سلول های بنیادی و غربالگری داروها با دوزبالا متمرکز شده است.
"Minger " خطاب به حضار گفت. "سلول های بنیادی جنینی تنها سلول ها ی قابل اعتمادی هستند که می توانند به سلول های مفید برای این هدف تمایز یابد. همکاری بخش صنعت در این عرصه به عنوان رکن اساسی است. صرفه جویی در هزینه ها برای توسعه داروها ضروری می باشد بنابراین سلول های بنیادی را می توان در معرض داروها قرار داد تا عوارض جانبی خطرناک آنها قبل از رسیدن به بازار روشن شود.این سلولها همچنین می توانند ابزار ارزشمندی برای کشف داروهای جدید باشند.
بنابراین، در حالی که سلول های بنیادی هنوز امیدهای زیادی برای طب ترمیمی هستند، استفاده از آنها به عنوان ابزاری برای تحقیقات و تست داروها دارای تاثیر فوری است.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه