تاریخ انتشار: دوشنبه 09 تیر 1399
متوقف کردن کلون ها می تواند به برنده شدن در برابر سرطان پوست کمک کند

  متوقف کردن کلون ها می تواند به برنده شدن در برابر سرطان پوست کمک کند

طبق تحقیقات دانشگاه کوئینزلند ، هدف قرار دادن کلون های بزرگ سلولهای پوستی ناشی از تابش اشعه ماوراء بنفش (UV) ممکن است به کاهش سرطانهای پوستی کمک کند. این مطالعه نشان داده است که تکثیر این کلون های بزرگ در حفره های مو متمرکز شده و پراکنش آن ها نیز به صورت یکنواخت نیست.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress،  سرطان های کراتینوسیت یا سرطان سلول های بازال و سنگفرشی یکی از سرطانهای شایع در استرالیا است که از هر سه نفر یکی را مبتلا می کند و به شدت با نور خورشید در ارتباط است. این سرطان های پوست به احتمال زیاد در کلون های بزرگ یافت می شوند و در حالی که عمل جراحی برای درمان سرطانهای کراتینوسیت فردی بسیار مؤثر است ، اما مانع پیشرفت تومورهای بعدی در همان منطقه آسیب دیده از آفتاب در تعداد بسیار بالایی از بیماران نمی­شود. برای این بیماران ، سرطان پوست یک بیماری مزمن است که با جراحی های متعدد همراه است و فرد باید به طور دائم تحت نظر باشد و از مراقبت های شدید برخوردار باشد.  

در حالی که هنوز مشخص نیست که چه فرایندهایی منجر به تشکیل سرطان پوست می شوند، این مطالعه از طریق ارزیابی پویایی اندازه کلون در پوستی که در معرض مزمن اشعه فرابنفش قرار دارد، به به شفاف سازی اثر اشعه فرابنفش در تکوین این بیماری پرداخته است. همچنین این مسئله را در نظر می گیرد که آیا کلون های خاص تمایل بیشتری به تشکیل سرطان پوست دارند یا خیر. یافته های این مطالعه پیامدهای بزرگی در کاهش سرطان پوست از طریق محافظت در برابر آفتاب و کاهش اندازه کلون های پوستی دارد. علاوه بر محافظت از آفتاب، درمان با شیمی درمانی و کاهش اندازه کلونهای سرطان پوست در بیماران می تواند به کاهش میزان سرطانهای کراتینوسیت نقش مهمی داشته باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه