تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 02 اسفند 1390
ویتامین C ممکن است اثر پرتو درمانی را بر تومورهای مهاجم مغز افزایش دهد

  ویتامین C ممکن است اثر پرتو درمانی را بر تومورهای مهاجم مغز افزایش دهد

تحقیقات اخیردردانشگاه اتاگو، ولینگتون نشان داده است که دادن دوز بالای ویتامین C به سلول های سرطانی مغز، آنها را به پرتو درمانی بسیار حساس می کند. این مطالعه به تازگی در Free Radical Biology and Medicine منتشر شده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ دکتر  Patries Herst نویسنده مطالعه همراه با دکتر  Melanie McConnell  ،چگونگی اثر ترکیب دوز بالای ویتامین C  و پرتودرمانی را بر بقای سلول های سرطانی جدا شده از تومورهای مغزی گلیوبلاستوما (GBM) بررسی کرده و نتایج را با میزان بقای سلول های طبیعی مقایسه کردند.
آنها دریافتند که دوز بالای ویتامین C به خودی خود باعث آسیب به DNA و مرگ سلول ها می شود که این اثر با دادن ویتامین C با دوز بالا درست قبل ازپرتو درمانی بیشتر می شود.
Herst می گوید: بیماران مبتلا به GBM پیش آگهی ضعیفی دارند و تومور GBM تهاجمی در برابر پرتو درمانی بسیار مقاوم است. "ما دریافتیم که دوز بالای ویتامین C باعث می شود آنها راحت تر توسط پرتو درمانی از بین بروند".
او می گوید: مدت زمان طولانی است که بحث در مورد استفاده از دوز بالای ویتامین C در درمان سرطان وجود دارد. ویتامین C با دوز بالا به طور خاص طیف وسیعی از سلول های سرطانی را در آزمایشگاه و درمدل حیوانی می کشد. این ویتامین رادیکالهای آزاد مهاجم را درمحیط تومورو نه در محیط سلول های سالم تولید می کند. رادیکال های آزاد سبب آسیب DNA و مرگ سلول می شود، اما این غلظت بالای مورد نیاز برای کشتن سلول های سرطانی تنها با تزریق داخل وریدی ممکن است.
دکتر Herst می گوید: با این حال، این یافته های امیدوار کننده تا کنون در مطالعات بالینی وارد نشده ست. اگر آزمایشات بالینی طراحی شده دقیق، نشان دهد که ترکیب دوز بالای ویتامین C با پرتو درمانی میزان بقای بیماران را بهبود می بخشد، ممکن است ترکیب هر دو نوع درمان برای سرطان های مقاوم در برابر اشعه، مانند گلیوبلاستوما مناسب باشد ".
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه