تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 اسفند 1390
پروتئین افزایش دهنده طول عمر کشف شد

  پروتئین افزایش دهنده طول عمر کشف شد

سلول ها با استفاده از روش های مختلفی اجزای فرسوده را شکسته و بازیافت می کنند که اتوفاژی  یکی از آنها است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily، محققان دانشگاه سوئد نشان داده اند که پروتئین  SNX18  برای فرایند اتوفاژی سلول لازم است.

Karin Håberg  در این باره گفت: در حیوانات آزمایشگاهی در هر دو موجودات ساده مانند مگس های میوه و در جانوران پیچیده تر مانند موش، محققان مشاهده کردند که تحریک اتوفاژی منجر به افزایش طول عمر می شود. هنوز معلوم نیست که آیا این نتایج به دست آمده به طور مستقیم قابل تعمیم به انسان است یا خیربا این حال، تئوری هایی وجود دارد که محدودیت کالری که راه نسبتا ثابت شده ای برای افزایش طول عمر است، با افزایش اتوفاژی پیری را به تاخیرمی اندازد.
سلول ها پروتئین و اندامک های سلولی قدیمی خود را با شکستن آنها در فرآیند اتوفاژی تجزیه می کنند. اتوفاژی در تمیز کردن اجزاء آسیب دیده از سلول مهم است در غیر این صورت آنها می توانند به سلول آسیب زده وموجب بیماری شوند.

مولکول ها یی که شکسته می شوند در یک کیسه غشایی به نام اتوفاگوزوم احاطه می شوند. سپس با لیزوزوم، اندامک سلولی حاوی آنزیم های مختلف که برای شکستن مولکول های زیستی تخصصی شده اند، ترکیب می شوند ومحصولات متابولیک میتوانند مجددا توسط سلول ها به شکل مولکول های جدید بازیافت شوند.
مطالعات Håberg نشان می دهد که اتصالات SNX18 می تواند سبب تغییر شکل غشای سلولی شود. مطالعات او بر روی نقش SNX18 در اتوفاژی نشان داد که هنگامی که تولید سلولی SNX18 متوقف شد، تعدادی اتوفاگوزوم ها به شدت کاهش یافت وهنگامی که سلول ها برای تولید بیش از حد  SNX18 دستکاری شدند ، تعداد اتوفاگوزوم ها افزایش یافت. Håberg توانست ثابت کند که ظرفیت  تغییرمدل غشاء ، کلید عملکرد SNX18 در تشکیل اتوفاگوزوم ها است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه