تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 خرداد 1391
پژوهشگران ارتباط بین سیگنالینگ مغزی و عملکرد کلیوی را کشف کردند.

  پژوهشگران ارتباط بین سیگنالینگ مغزی و عملکرد کلیوی را کشف کردند.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون (BUSM) به تازگی یک مسیر سیگنالینگ مغزی را که مسئولیت تنظیم دفع کلیوی سدیم را بر عهده دارد، کشف کردند. نتایج این یافته ها در نشریه Experimental Biology  منتشر خواهد شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medical xpress؛ محققان دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون (BUSM) به تازگی یک مسیر سیگنالینگ مغزی را که مسئولیت تنظیم دفع کلیوی سدیم را بر عهده دارد، کشف کردند. نتایج این یافته ها در نشریه " Experimental Biology"  منتشر خواهد شد.
فشار خون بالا، یا فشار خون مزمن بالا که یک سوم ازافراد بزرگسال را تحت تاثیر قرارمی دهد، به میزان قابل توجهی خطر بیماریهای قلبی عروقی و مرگ و میرناشی از آن را افزایش می دهد. تقریبا 50 درصد از بیماران مبتلا به فشار خون بالا به نمک حساس هستند و این افزایش فشار خون به دنبال مصرف نمک رخ می دهد. به گفته محققان، اطلاعات کمی در مورد مکانیسم عمل مغز برای کنترل و حذف نمک موجود در رژیم غذایی از بدن واز طریق کلیه ها شناسایی شده است.

"Richard Wainford" نویسنده ارشد این مطالعه گفت: یافته های ما نشان می دهد که تغییر در مصرف سدیم رژیم غذایی، تغییراتی را درسطح پروتئین Gαi2 هسته پارا ونتیکولار هیپوتالاموس مغز (PVN) ایجاد می کند."Wainford" و تیم او نقش پروتئین Gαi2 را درفعال کردن مسیرهای مغزی برای تنظیم دفع نمک و آب و فشارخون کشف کردند. آنها نقش ناشناخته پروتئین های Gαi2 را به عنوان یک مکانیسم مرکزی واسطه برای مهارعصب سمپاتیک کلیه و دفع کلیوی سدیم شناسایی کردند.
این داده ها، یک هدف درمانی جدید را که ممکن است عملکرد قلبی عروقی و دفع کلیوی را بهبود بخشد، فراهم می کند و ممکن است به درمان بیماری های متعدد، مانند فشار خون حساس به نمک بالا و نارسایی احتقانی قلب ناشی از مصرف سدیم بالا کمک کند.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه