تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 01 تیر 1395
شناسایی هدف درمانی جدید برای سرطان پانکراس

  شناسایی هدف درمانی جدید برای سرطان پانکراس

آدنوکارسینومای مجاری پانکراسی، به عنوان شایع ترین نوع سرطان های پانکراسی، به طور خارق العاده ای کشنده است به نحوی که نرخ بقای 5 ساله آن 6 درصد است. درمان های استاندارد فعلی مانند شیمی درمانی به دلیل مقاومت زیادی این سرطان به آن ها، برای این بیماری موثر نیستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress،در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه سن دیگو کالیفرنیا مدل خلاقانه جدیدی را ارائه کرده اند که نه تنها اجازه ردیابی مقاومت دارویی در شرایط in vivo را می دهد، بلکه هدف درمانی جدیدی را معرفی کرده است که در تست های درمانی اولیه برای مهار رشد سرطان پانکراس موفقیت آمیز بوده است. آن ها در این مطالعه مدل موشی ریپورتر(گزارشگر) جدیدی را طراحی کرده اند که اجازه ردیابی غیر تهاجمی و مبتنی بر تصویر سیگنال های سلول های بنیادی در جانوران زنده را می دهد. با استفاده از این استراتژی، آن ها نشان دادند که ژن موساشی(Msi) سلول های بنیادی عنصری حیاتی در پیشرفت سرطان پانکراس است. به ویژه، این مطالعه آشکار ساخت که بیان موشاشی با پیشرفت سرطان افزایش می یابد و سلول های بیان کننده این ژن، دلیل اصلی رشد سرطان، مقاومت آن به درمان و کشندگی آن هستند. با شناسایی نقش این ژن، محققین درصدد برآمده اند تا نسل جدیدی از مهارکننده های اولیگو نوکلئوتید آنتی سنس(ASO)را علیه موساشی طراحی کنند. این مهارکننده ها به طور موثر سلول های بیان کننده موساشی را هدف قرار می دهند و بلوک می کنند، این امر منجر به مهار رشد تومور در مدل های جانوری و سلول های سرطانی مشتق بیماران خواهد شد.

این مدل که برای ردیابی سلول های بنیادی سرطانی درون ریز محیط توموری استفاده شد، دیدگاه واقعی را در مورد رشد و متاستاز تومور ارائه می دهد و به عنوان پلت فرمی برای تست داروهایی جدید قرار خواهد گرفت.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه