تاریخ انتشار: چهارشنبه 02 تیر 1395
مهندسی بافت برای ترمیم بافت قلبی

  مهندسی بافت برای ترمیم بافت قلبی

رویای بسیاری از محققین در سراسر دنیا تولید بافت جدیدی است که بتواند عضلات قلبی از دست رفته یا آسیب دیده را بعد از حمله قلبی ترمیم یا جایگزین کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، دکتر ژانگ و همکارانش در دانشگاه آلاباما پیش از این توانسته بودند گام مهمی را در جهت حفاظت از خوک ها از نارسایی قلبی بعد از حمله قلبی بردارند. آن ها شبکه ای از فیبرین را در سراسر ناحیه آسیب دیده ای که عضلات آن مرده بودند قرار دادند و سه نوع سلول قلبی عروقی را به آن ناحیه تزریق کردند. فیبرین به بقا و رشد سلول های تزریق کرده کمک می کند و سلول های تزریق شده هم قلب آسیب دیده را از آسیب بیشتر مراقبت می کنند.

اما در مطالعه ای جدید ان ها تصمیم گرفته اند که این روش را روی پنج بیمار انسان تست کنند و بدین منظور بودجه ای سه میلیون دلاری را از NIH دریافت کرده اند. در این مطالعه آن ها به جای تزریق سلول های منفرد، برنامه دارند که به صورت رباتیک شبکه ای از بافت قلبی را از سلول های منفرد انسانی و با استفاده از پرینتر سه بعدی بسازند و رشد دهند. آن ها این شبکه بافتی متشکل از سلول های زنده را روی ناحیه آسیب دیده و احیانا مرده قلبی قرار می دهند. قطعه مهندسی بافت شده به اندازه و شکلی خواهد بود که بافت قلبی آسیب دیده دچار آن است، به نحوی که این بافت قلبی پیش رگزایی شده می تواند بسیار بزرگ و اندازه ای دو تا 4 سانتی متری و با ضخامتی 5 میلی متری باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه