تاریخ انتشار: پنجشنبه 05 اسفند 1395
استفاده از سلول های بنیادی مشتق از چربی در درمان های ضد پیری

  استفاده از سلول های بنیادی مشتق از چربی در درمان های ضد پیری

مطالعه ای در دانشگاه پنسیلوانیا نشان داده است که سلول های بنیادی بالغی که به طور مستقیم از چربی انسان جداسازی می شوند، در مقایسه با سایر سلول ها مانند فیبروبلاست های پوستی بادوام تر هستند و این پتانسیل را دارند که در درمان های ضد پیری استفاده شوند. این کشف بعد از ایجاد یک مدل برای مطالعه پیری زمانی این سلول های صورت گرفته است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، پیری زمانی، چرخه زندگی طبیعی سلول ها را نشان می دهد و با آن چه در مورد سلول های غیر طبیعی یا در مورد سلول های دستکاری شده در آزمایشگاه اتفاق می افتد متفاوت است.

محققین به منظور حفظ سلول ها در شرایط طبیعی شان، سیستمی را برای جمع آوری و ذخیره آن ها و بدون این که آن ها را دستکاری کنند ایجاد کرده اند که آن ها را برای استفاده در این مطالعه مهیا کرد. آن ها دریافتند که سلول های بنیادی جمع آوری شده به طور مستقیم از چربی انسان، تحت عنوان سلول های بنیادی مشتق از چربی می توانند بیش از آن چه تصور می شود،‌پروتئین سازی انجام دهند. این امر به آن ها توانایی همانند سازی بیشتر و ثبات را می دهد. این یافته در مورد سلول های جمع آوری شده از افراد با سنین مختلف صدق می کند. این مطالعه نشان می دهد که این سلول ها حتی اگر از بیماران پیر هم جداسازی شوند، پتانسیل تکثیر مناسبی دارند. از طرف دیگر این سلول ها این پتانسیل را دارند که به صورت بی خطر در آینده استفاده شوند، زیرا این سلول ها بدون کمتری دستکاری جداسازی و نگهداری می شوند.

در حال حاضر سلول های بنیادی در انواع درمان های ضد پیری استفاده می شوند و معمولا از بافت های مختلفی جداسازی می شوند. اما محققین پنسیلوانیا دریافته اند که سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از چربی در مقایسه با سایر سلول های بنیادی مزانشیمی باثبات تر هستند و این امر می تواند موجب استفاده بیشتر از آن ها در مهار پیری یا بیماری های مرتبط با پیری باشد.

برخلاف سایر سلول های بنیادی انسانی بالغ، نرخ تکثیر این سلول های بنیادی با افزایش سن ثابت باقی می ماند، این بدین معنی است که این سلول ها بسیار باثبات بوده و می توان از آن ها برای مطالعه روند طبیعی پیری نیز استفاده کرد. محققین گام بعدی این مطالعه را نحوه تنظیم کروماتین در سلول های بنیادی مزانشیمی می دانند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه