تاریخ انتشار: چهارشنبه 01 شهریور 1396
اثرات سودمند مداخلات غیر پزشکی برای بیماران مبتلا به زوال عقل

  اثرات سودمند مداخلات غیر پزشکی برای بیماران مبتلا به زوال عقل

مدیریت فاکتورهای مربوط به شیوه زندگی مانند از دست دادن شنوایی، سیگار کشیدن، فشار خون و افسردگی می تواند مانع از ابتلای یک سوم افراد در جهان به زوال عقل شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، در گزارشی که اخیر در کنفرانس بین المللی انجمن آلزایمر(AAIC) ارائه شده است، محققین به اثرات مداخلات غیر دارویی مانند ارتباطات اجتماعی و ورزش روی افراد مبتلا به زوال عقل اشاره داشته اند. امروزه انرژی و هزینه زیادی در جوامع مختلف صرف مبارزه با بیماری زوال عقل و آلزایمر می شود و به همین دلیل محققین بسیاری به دنبال راهی برای مدیریت این معضل می گردند. آمارها نشان می دهد که بیش از 47 میلیون نفر در سراسر دنیا به زوال عقل دچار هستند و این میزان تا سال 2030 به 66 میلیون و تا سال 2050 به 115 میلیون خواهد رسید.

در این گزارش محققین به 9 ریسک فاکتور اشاره داشته اند که در کودکی، میان سالی و کهنسالی موجب افزایش احتمال زوال عقل می شوند و به عقیده آن ها 35 درصد موارد این بیماری مربوط به این ریسک فاکتورها است. با افزایش آموزش در مراحل اولیه زندگی و توجه به کاهش شنوایی، فشار خون و چاقی در میان سالی، می توان از وقوع زوال عقل تا 20 درصد جلوگیری کرد. در کهن سالی، نکشیدن سیگار، درمان افسردگی و افزایش فعالیت فیزیکی و افزایش را ارتباطات اجتماعی می تواند وقوع زوال عقل را 15 درصد کاهش دهد.

این محققین اثر مداخلات غیر دارویی را برای افراد مبتلا به زوال عقل بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که این مداخلات می تواند نقش مهمی در درمان این عارضه داشته باشند. شواهد نشان می دهد که مداخلات روانی، اجتماعی و محیطی مانند ارتباطات اجتماعی و فعالیت هایی که نسبت به داروهای ضد افسردگی ارجحیت دارند می تواند به درمان مشکلات مربوط به زوال عقل کمک کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه