تاریخ انتشار: شنبه 27 آبان 1396
سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری Viacyte روی سلول درمانی دیابت

  سرمایه گذاری 10 میلیون دلاری Viacyte روی سلول درمانی دیابت

در حال حاضر، درمان دیابت نوع یک با جزایر پانکراسی مشتق از اجساد موفقیت بزرگی محسوب می شود اما محدودیت پانکراس اهدایی، محققین را ترغیب به یافتن راه حلی برای این معضل کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، کمپانی Viacyte بودجه ای ده میلیون دلاری را برای ایجاد درمان های مبتنی بر سلول های بنیادی برای بیماران مبتلا به دیابت نوع یک و خطرات مربوط به آن تصویب کرده است. بودجه تدارک دیده شده برای ایجاد مطالعات بالینی اولیه مربوط به PEC-Direct  و PEC-Encap صرف خواهد شد که دو سلول بنیادی کاندید شده برای درمان دیابت هستند.

این سلول های بنیادی در واقع سلول های پیش ساز پانکراسی مشتق از سلول های بنیادی هستند که در قالب یک سیستم قابل پیوند به فرد منتقل خواهند شد. این سلول ها برای بالغ شدن به سلول های پانکراس انسانی بویژه سلول های بتای ترشح کننده انسولین هدایت خواهند شد. هدف استفاده از این سلول ها در درمان بیمارانی است که مشکلاتی مانند دوره های هایپرگلیسمی متعدد یا نوسانات زیاد سطح گلوکز خون را تجربه می کنند و یا قادر به کاستن از سطخ قند خون نیستند. در تجویز این سلول های بنیادی از داروهای سرکوب کننده ایمنی نیز استفاده خواهد شد.

بخشی دیگر از این مطالعه که مشمول حمایت مالی شده است، استفاده از جزایر پانکراسی مشتق از سلول های بنیادی موسوم به PEC-Encap است که برای کمک به بیمارانی که نیازمند تزریق انسولین هستند، طراحی شده است. این سیستم شامل سلول های پیش ساز پانکراسی است که در قالب یک سیستم انتقال سلول محافظت کننده به نام Encaptra Cell Delivery System به فرد پیوند می شود. این سیستم، سلول های پیوندی را از سیستم ایمنی میزبان در امان نگه می دارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه