تاریخ انتشار: دوشنبه 25 دی 1396
یک رویکرد سلول درمانی جدید که توانایی بدن برای تخریب سلول های سرطانی را افزایش می دهد

  یک رویکرد سلول درمانی جدید که توانایی بدن برای تخریب سلول های سرطانی را افزایش می دهد

درمان های سرطانی معدودی وجود دارد که نتایجی امیدوار کننده تر از ایمنی درمانی داشته باشند. در ایمنی درمانی، داروها بر مبنای اصولی که بموجب آن ها سیستم ایمنی سلول های سرطانی را تشخیص می دهد و می کشد، طراحی می شوند و موجب تقویت سیستم ایمنی می شوند و سلول های ایمنی همانند روشی که با عفونت مبارزه می کنند، با سلول های سرطانی نیز برخورد می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، برخلاف کارایی درمانی بالا، ایمنی درمانی تنها در برخی از بیماران موفقیت آمیز بوده است و محققین یکی از دلایل آن را وجود مکانیسم های محافظتی متعدد در سلول های سرطانی می دانند. در این راستا، تیمی از محققین راکفلر استراتژی جدیدی را برای دور زدن سدهای محافظتی سرطان ارائه کرده اند که به سلول های ایمنی کمک می کند کار خود را به نحو بهتری انجام دهند. این رویکرد جدید روی سلول های ایمنی به نام سلول های سرکوب کننده مشتق از میلوئید یا MDSCها فوکوس کرده است و به نظر می رسد که قادر است شمار زیادی از انواع مختلف سلول های سرطانی را در موش تخریب کند. یافته های مربوط به فاز بالینی این درمان موثر بودن این ایمنی درمانی در فعال کردن سلول های ایمنی برای کشتن سلول های سرطانی را نشان داده است. در واقع MDSCها قادرند سایر سلول های ایمنی مانند سلول های T و سلول های کشنده ذاتی را هدف قرار داده و مانع از عملکرد آن ها روی سرطان شوند. یافتن راهی برای کشتن MDSCها می تواند منجر به فعال شدن پاسخ های ایمنی سودمند شود.

پیش از این دکتر مسعود تواضعی و همکارانش در راکفلر به مطالعه ژنی موسوم به ApoE و نقشی که در سرکوب پراکنش تومورهای ملانومایی به سایر اندام ها بازی می کند، پرداخته بودند. آن ها دریافته بودند که افزایش ApoE با تخریب توانایی تهاجمی سلول های سرطانی به بافت های سالم و ممانعت از رشد عروق خونی موجب کاهش متاستاز می شود. در ادامه آن ها دریافتند که داروهایی که منجر به فعال شدن ApoE می شوند در موش های با سیستم ایمنی سالم در مقایسه با موش هایی که سیستم ایمنی موثری نداشتند، موثرتر هستند. علاوه بر ویژگی ضد متاستازی، این داروها توانایی کاهش سطح MDSCها را نیز دارند و روی پاسخ ایمنی تاثیر می گذارد. آن ها موجب فعال شدن سلول های T شده و در نتیجه سرطان را تخریب می کنند. این یافته ها پیشنهاد می کند که فعال کردن مسیر ApoE می تواند واکنش ایمنی را علیه سرطان تقویت کند. در بخش آخر مطالعه، تواضعی و همکارانش موش های مبتلا به انواع مختلف سرطان را در معرض ترکیبی به نام RGX-104 قرار دادند که تولید ApoE بدن را القا می کند و می تواند علیه شمار زیادی از انواع مختلف تومورها موثر باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه