تاریخ انتشار: دوشنبه 21 اسفند 1396
ذره شبه ویروسی که منجر به ایجاد واکسنی جدید برای سرطان می شود

  ذره شبه ویروسی که منجر به ایجاد واکسنی جدید برای سرطان می شود

محققین در دانشگاه ایالتی میشیگان ذره شبه ویروسی به نام Qβ را مهندسی کرده اند که می تواند پاسخ های ایمنی ضد سرطانی را در بدن ایجاد کند و به طور بالقوه ای به عنوان یک واکسن جدید برای درمان سرطان استفاده شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، انستیتو ملی سرطان، بودجه ای 2.4 میلیون دلاری را برای حمایت از تولید یک واکسن ضد سرطانی به دانشگاه ایالتی میشیگان اهدا کرده است. هدف نهایی این پروژه تولید روشی جدید و مکمل برای شیمی درمانی و پرتو درمانی برای مقابله با سرطان است.

در این مطالعه محققین ذرات شبه ویروسی موسوم به را با آنتی ژن های کربوهیدراتی مربوط به تومور یا TACAs ترکیب خواهند کرد و براین باورند که این امر منجر به ایمنی سلولی ضد سرطانی، کاهش رشد تومور و حفاظت در برابر ایجاد تکوین تومورها می شود. علاوه براین، محققین ساختار کریستالی رابرای ایجاد موتاسیون هایی که می توانند آنتی بادی های سمی را کاهش دهند و سلول های مطلوب را تقویت کنند و در نهایت سلول های سرطانی را بکشند، استفاده خواهند کرد. این مطالعه، اولین مطالعه در نوع خود برای استفاده از مدل های واکسن مبتنی بر TACA محسوب می شود.

مخرب ترین سرطان ها با مخفی کردن پروتئین هایی که به طور طبیعی منجر به شروع پاسخ ایمنی می شوند، سیستم ایمنی را سرکوب می کند. برای مبارزه با این مشکل، محققین روی نوع خاصی از آنتی ژن فوکوس کرده اند در انواع مختلف سرطان وجود دارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه