تاریخ انتشار: شنبه 21 مهر 1397
ارتباط بین لوله فالوپ و تخمدان ممکن است منشا متاستاز سرطان تخمدان باشد

  ارتباط بین لوله فالوپ و تخمدان ممکن است منشا متاستاز سرطان تخمدان باشد

پژوهشی جدید در دانشگاه ایلینویز شیکاگو نشان می دهد که سلول های سرطانی در لوله فالوپ پیامر سانی شیمیایی طبیعی بین بافت های تولید مثلی را تحت تاثیر قرار می دهد و آزادسازی نوراپی نفرین از تخمدان را تحریک می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مطالعه ای جدید در ACS Central Science نشان می دهد که سلول های سرطانی از ارتباط بین لوله فالوپ و تخمدان برای ایجاد محیطی که از رشدشان حمایت کند، استفاده می کنند و این ارتباط منجر به افزایش سطح نوراپی نفرین می شود که این امر موجب مهاجرت سلول های سرطانی از لوله فالوپ به تخمدان می شود.

طی چند سال گذشته محققین می دانند که بسیاری از سرطان های تخمدان تهاجمی و متاستازیک از لوله فالوپ منشا می گیرند و متاسفانه این سرطان ها به میزان زیادی کشنده هستند. با استفاده از تصویربرداری اسپکترومتری توده ای و بافت های تخمدانی مشتق از موش ها، محققین پراکنش فضایی سیگنال های شیمیایی پیرامون بافت های تخمدانی را در پاسخ به هشت محیط سلولی مختلف از جمله سلول های مهندسی شده برای ارائه سلول های لوله فالوپ سالم و سلول های سرطان تخمدان مشتق از لوله فالوپ در مراحل مختلف تکوینی نشان دادند.

آن ها دریافتند که غلظت نوراپی نفرین به طور قابل توجهی افزایش یافته و این ماده تنها زمانی که سلول های سرطانی از لوله فالوپ مشتق شده باشند، به صورت متمرکز تجمع پیدا می کند. این امر به ما نشان می دهد که ارتباط بین لوله فالوپ و تخمدان با تبدیل شدن سلول های لوله فالوپ به سلول های تهاجمی تغییر می کند و این تغییرات به سمتی است که منجر به مهاجرت و متاستاز این سلول ها به تخمدان و ایجاد سرطان تخمدان می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه