تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 05 آذر 1392
برای اولین بار سازه های مینی کلیه از سلول های بنیادی انسانی تولید شدند

  برای اولین بار سازه های مینی کلیه از سلول های بنیادی انسانی تولید شدند

بیماری هایی که کلیه ها را تحت تاثیر قرار می دهند یک مشکل بزرگ و غیر قابل حل را در بحث پزشکی در سراسر دنیا ایجاد کرده اند. کلیه ها زمانی که به دلیل بیماری آسیب می بینند به ندرت می توانند عملکردشان را بازیابند که این مسئله بر نیاز ضروری درک بهتر چگونگی تکوین کلیه و فیزیولوژی آن تاکید دارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، مطالعات صورت گرفته به وسیله یک تیم تحقیقاتی در انستیتو Salk بنیان فکری جدیدی را برای مطالعه بیماری های کلیوی ایجاد کرده است که مسیرهای جدیدی را برای استفاده از استراتژی های پزشکی ترمیمی باز کرده است که می تواند به احیا فعالیت کلیه ها کمک کند.

این محققین برای اولین بار سازه های کلیوی سه بعدی از سلول های بنیادی انسانی ساخته اند که می تواند برای مطالعه تکوین و بیماری های کلیوی  و هم چنین کشف داروهای جدیدی که سلول های کلیه انسانی را هدف قرار می دهند،مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر Carlos یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی می گوید: ما روشی ساده و موثر را طراحی کرده ایم که اجازه تمایز سلول های بنیادی انسانی را به سازه های سه بعدی جوانه میزنای می دهد که بعدا تکوین می یابد و سیستم مجاری جمع کننده را ایجاد می کند.

یافته های این محققین برای اولین بار نشان داد که سلول های بنیادی پرتوان می توانند در ابتدا به سلول هایی مشابه آن چه در جوانه میزنای وجود دارد، تمایز یابند و سپس ساختارهای سه بعدی موجود در کشت اندام را به وجود بیاورند. این محققین این کار را هم با استفاده از سلول های بنیادی جنینی و هم با استفاده از سلول های بنیادی القا شده انجام دادند.

این محققین برای پی بردن به کارآیی متدشان، این پروتکل را روی بیماران مبتلا به کلیه پلی کیستیک نیز امتحان کردند و مشاهده کردند که این روش می تواند در این بیماران ساختارهای کلیوی را از سلول های بنیادی القا شده گرفته شده از بیماران ایجاد کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه