تاریخ انتشار: یکشنبه 04 اسفند 1392
سلول های حس کننده صدا در گوش موش هایی که دچار آسیب شنوایی شده اند، قادر به ترمیم هستند

  سلول های حس کننده صدا در گوش موش هایی که دچار آسیب شنوایی شده اند، قادر به ترمیم هستند

محققین می گویند توانسته اند با استفاده از یک مهار کننده مسیر Notch سلول های بیشتری را در موش های ناشنوا به سلول های مویی تمایز دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، یکی از دلایل عمده فقدان شنوایی در پستانداران آسیب سلول های مویی حس کننده شنوایی در گوش داخلی است. سالها محققین تصور می کردند که این سلول ها زمانی که از بین می روند جایگزین نمی شوند اما مطالعات جدید نشان داده است که سلول های پشتیبان در گوش نوزاد موش می توانند به سلول های مویی تبدیل شوند. اگر این یافته ها را بتوان در مورد حیوانات مسن تر نیز انجام داد، این روش ممکن است منجر به راهی برای کمک به تحریک جایگزینی سلولی در بالغین و طراحی استراتژی های درمانی جدید برای افراد ناشنوا به این علت باشد.

در حالی که مطالعات قبلی اعلام کرده بود که سلول های مویی جایگزین نمی شوند، آخرین مطالعه نشان داده است که این جایگزینی در واقع اتفاق می افتد اما در سطوح بسیار پایینی صورت می گیرد. این یافته که سلول های مویی نوزاد موش به صورت خودکار ترمیم می شوند یافته ای جدید است.

مطالعه قبلی این تیم تحقیقاتی نشان داد که مهار مسیر سیگنالینگ Notch تمایز سلول های مویی را افزایش می دهد و می تواند به احیا شنوایی موش های ناشنوا به دلیل صدای بلندکمک کند. در این مطالعه محققین دریافتند که مهار مسیر سیگنالینگ Notch تشکیل سلول های مویی جدید را از سلول های پشتیبان مجاور که پروتئین Lgr5 را بیان می کنند و نه از سلول های مویی باقیمانده افزایش می دهد.

محققین می گویند توانسته اند با استفاده از یک مهار کننده مسیر Notch سلول های بیشتری را به سلول های مویی تمایز دهند بسیار جالب بوده است که تنها سلول های پشتیبانی که Lgr5 را بیان می کنند،توانستند به سلول های مویی تمایز یابند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه