تاریخ انتشار: یکشنبه 25 خرداد 1393
درمان موفقیت آمیز مدل های جانوری مولتیپل اسکلروزیس با استفاده از سلول های بنیادی جنینی انسان

  درمان موفقیت آمیز مدل های جانوری مولتیپل اسکلروزیس با استفاده از سلول های بنیادی جنینی انسان

محققین کمپانی ImStem به تازگی اعلام کرده اند که موفق به درمان مدل جانوری مولتیپل اسکلروزیس(MS) با استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از سلول های بنیادی جنینی (hES-MSCs) شده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازnews-medical.net، بیماری MS یک بیماری التهابی عصبی است که تاکنون درمانی برای آن یافت نشده است. اغلب درمان های رایج برای این بیماری صرفا نقش یک مسکن را دارند و قادر به ترمیم سلول های عصبی آسیب دیده نیستند. سلول های بنیادی مزانشیمی ممکن است التهاب عصبی را کاهش دهند و ترمیم عصبی را در MS بهبود ببخشند.

همان طور که گفته شد محققین موسسه مذکور دریافته اند که سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از سلول های بنیادی جنینی در مقایسه با سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از مغز استخوان پتانسیل بالاتری برای درمان MS دارند.

خوبی استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از سلول های بنیادی جنینی، کارایی ثابت و بالای آن ها در مدل MS است. قطعا این ویژگی در مقایسه با کارایی بسیار ضعیف سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از مغز استخوان  بسیار جالب توجه است. علاوه بر این سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از مغز استخوان   در مقایسه با hES-MSCs سطح بالایی از IL-6 را بیان می کنند که می تواند موجب بدتر شدن بیماری شود.

این مزیت های بزرگ دقیقا مطابق با کنترل کیفی و ایمنی بالینی مورد نیاز برای استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی به عنوان یک درمان بالقوه برای بیماری های اتوایمن نظیر MS است.

این محققین می گویند که hES-MSCs قادرند به طور موثر به سد خونی مغزی نفوذ کرده و به درون طناب نخاعی ملتهب مهاجرت کنند. این ویژگی غیر طبیعی نیز موجب کارایی بهتر این سلول های به عنوان یک گزینه درمانی می شود.

کمپانی ImStem بودجه ای معادل 1/1 میلیون دلار را برای فاز یک مطالعات بالینی مربوط به این پروژه در نظر گرفته است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه