تاریخ انتشار: شنبه 25 مرداد 1393
مطالعات بالینی برای بررسی بی خطر بودن پیوند سلول های بنیادی عصبی برای بیماران آسیب دیده نخاعی

  مطالعات بالینی برای بررسی بی خطر بودن پیوند سلول های بنیادی عصبی برای بیماران آسیب دیده نخاعی

محققین دانشگاه کالیفرنیا مطالعات بالینی را برای بررسی میزان امنیت و اطمینان پیوند سلول های بنیادی عصبی به بیمارانی با آسیب های طناب نخاعی مزمن آغاز کرده اند. در فاز یک مطالعات بالینی هشت بیمار به مدت پنج سال تحت مطالعه قرار گرفتند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازnews-medical.net، هدف از این مطالعه ارزیابی بی خطر بودن سلول های بنیادی عصبی پیوند شده به نخاع است به این امید که روزی از این درمان برای آسیب های نخاعی استفاده شود. از دیگر هدف های مطالعات بالینی، ارزیابی میزان بقای پیوند سلول بنیادی و موثر بودن داروهای سرکوب کننده ایمنی برای مهار رد پیوند است. هم چنین محققین به دنبال مزایای درمانی ممکن مانند تغییرات در عملکرد های حسی و حرکتی، عملکرد روده و مثانه و سطوح درد هستند.

بیمارانی که برای این مطالعه  مورد پذیرش واقع شده اند دارای آسیب نخاعی در سطوح T7-T12 ستون مهره ها هستند و یک یا دو سال از آسیب آن ها می گذرد. همه بیماران تزریق سلول های بنیادی را دریافت خواهند کرد. در این مطالعه محققین رده ای از سلول های بنیادی انسانی را استفاده خواهند کرد که به وسیله FDA برای مطالعات انسانی بیمارانی با آسیب نخاعی ترومایی مزمن مورد تصویب قرار گرفته است. امنیت این سلول ها پیش از این برای بیماران مبتلا به ALS تست شده بود.

از آن جایی که پیوند سلول های بنیادی برای اسیب نخاعی در مراحل اولیه تست های بالینی قرار دارد خطرات مشاهده نشده، مشکلات و نتایج غیر قابل پیش بینی محتمل است. تست های بالینی دقیق برای تضمین این که این نوع درمان ها مفید و بی خطر هستند امری ضروری است.

مطالعات پیش بالینی این سلول ها در مدرسه پزشکی سان دیگو نشان داد که سلول های بنیادی عصبی پیوند شده عملکرد حرکتی در رت هایی با آسیب نخاعی بهبود می بخشد و حداقل عوارض جانبی را دارد که می تواند به نوعی تضمین کننده مطالعات بالینی انسانی باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه